ادامه عملیات لایروبی و افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه سرخه حصار

مدیر امور منابع آب شهرری از لایروبی و افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه سرخه حصار، انهار طبیعی فیروزآباد و مافتون، محدوده روستاهای طالب آباد، اسماعیل آباد، زمان آباد، گلحصار و باقر شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "سید حمید رضا حسینی" با اعلام این مطلب اظهار کرد: در راستای لایروبی رودخانه ها و انهار طبیعی حوزه عملکرد این امور، نسبت به لایروبی رودخانه ها به طول ۶ هزار و ۳۰۰ متر طی سه هفته کاری و در مساحت ۱۰۷ هزار و ۴۰۰ متر مربع از بستر رودخانه سرخه حصار، نهر طبیعی فیروزآباد و مافتون اقدام شد.

وی با بیان اینکه حجم تقریبی لایروبی ۳۹۰۰ متر مکعب می باشد، تصریح کرد: نخاله ساختمانی اصلی ترین عامل تخریب بستر و کاهش آبگذری رودخانه بوده است.

حسینی افزود: عملیات لایروبی سال های سال در حوزه عملکرد این امور صورت نپذیرفته بود که این اقدام باعث گردید، بستر مناسبی جهت جریان آب در زمان سیلاب فراهم آید تا از بروز خطرات احتمالی در وقوع سیل کاسته شود.

حسینی با بیان اینکه عملیات لایروبی و پاکسازی و افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه کن در غرب حوزه شهرستان در دستور کار این امور قرار گرفته است، عنوان کرد: امور منابع آب شهرری با تمام ظرفیت خود نسبت به شناسایی و برطرف نمودن نقاط حادثه خیز در مجاری آبهای سطحی اقدام می کند تا به هنگام بارش های شدید زمینه عبور ایمن سیلاب را فراهم و از بروز حوادث احتمالی در این ارتباط جلوگیری نماید.

مدیر امور منابع آب شهرری در پایان خاطرنشان کرد: این امور به عنوان نماینده شرکت آب منطقه ای تهران همه ظرفیت خود را جهت ایمن سازی جریان آب رودخانه به کار گرفته است و در این راستا با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز غیر برخورد می شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات