حجم آب دریاچه ارومیه از مرز ۵ میلیارد مترمکعب گذشت/ رهاسازی ۲ میلیارد مترمکعب آب سدها به سمت دریاچه ارومیه

حجم آب دریاچه ارومیه از مرز ۵ میلیارد مترمکعب گذشت/ رهاسازی ۲ میلیارد مترمکعب آب سدها به سمت دریاچه ارومیه

"کیومرث دانشجو" در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) با تاکید بر اینکه حدود دو میلیارد و ۷۲ میلیون مترمکعب آب سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است، ادامه داد: در پی بارندگی‌های مناسب امسال حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب از این رقم تنها از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون به سمت دریاچه رهاسازی شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی به تشریح آخرین وضعیت دریاچه ارومیه پرداخت و افزود: تراز سطح آب دریاچه در حال حاضر به ۱۲۷۱.۸۳ متر رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک متر و پنج سانتی‌متر و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه ۹۷) یک متر و ۵۶ سانتی‌متر افزایش یافته است.
دانشجو ادامه داد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه نیز به ۳۱۸۶.۳۶ کیلومتر مربع رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۸۶۳ کیلومتر مربع و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری بیش از یک هزار و ۴۶۳ کیلومتر مربع افزایش پیدا کرده است.
وی با تاکید بر اینکه حجم آب موجود دریاچه ارومیه به بیش از پنج میلیارد مترمکعب رسیده است، گفت: بارندگی‌های بسیار مناسب سال آبی جاری موجب شده است تا این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون مترمکعب و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری حدود چهار میلیارد مترمکعب افزایش پیدا کند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات