بررسی تعرفه بهای خدمات چهار سازمان شهرداری رشت در سال ۹۸

بررسی تعرفه بهای خدمات چهار سازمان شهرداری رشت در سال ۹۸

در هشتاد و سومین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت انجام شد:
بررسی تعرفه بهای خدمات چهار سازمان شهرداری رشت در سال ۹۸
بررسی تعرفه بهای خدمات چهار سازمان شهرداری رشت در سال ۹۸
در هشتاد و سومین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت تعرفه بهای خدمات چهارسازمان پسماند، آرامستان، آتش نشانی و میوه و تره بار شهرداری رشت در سال ۹۸ بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در ابتدای جلسه عصر امروز با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنین روزه دار در ماه مبارک رمضان با اشاره به وضعیت نامناسب کاشت گل و گیاه در میادین رشت اظهار کرد: کاشت گل های بهاری در میادین رشت به تاخیر افتاده و امیدواریم نسبت به زیباسازی فضای شهری توجه بیشتری معطوف شود .
فاطمه شیرزاد به بررسی تعرفه بهای خدمات چهار سازمان شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: انتظار داریم با پرداخت حق بیمه آتش سوزی منازل مسکونی آلامی برای شهروندانی که بر اثر این گونه حوادث تمامی اموال خود را از دست داده اند فراهم شود.
وی با تاکید به پرداخت حق بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری رشت افزود: نادیده گرفتن این مسئله می تواند مشکلات فراوانی برای پرسنل ایجاد کند و از این رو از سرپرست شهرداری رشت انتظار داریم نسبت به رفع این نقصان با جدیت ورود کند.
شیرزاد با بیان اینکه در حال حاضر خدمات سازمان پسماند شهرداری رشت در برخی از محلات رشت قابل قبول نیست تصریح کرد: در محدوده منطقه عینک و پهنه های آبی موجود در آن شاهد انباشت زباله و نخاله های ساختمانی هستیم و امیدوارم با برنامه ریزی های انجام شده شاهد بهبود وضعیت در این محلات شهر رشت باشیم و نگرانی های ساکنان این مناطق در این باره برطرف شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با تاکید بر اینکه سازمان پسماند شهرداری اقدامات خوبی در منطقه سراوان انجام داده است گفت: امیدوارم برخی از مدیران به جای نشستن در درون اتاق های مدیریتی ، برای رفع مشکلات و نواقص به صورت میدانی وارد عمل شوند.
شیرزاد با بیان اینکه سازمان پسماند شهرداری رشت پیگیر دریافت مطالباتش از دیگر دستگاه ها باشد افزود: لیست ادارات بدهکار به سازمان پسماند شهرداری رشت تهیه و به کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت اطلاع رسانی شود.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان به لحاظ معیشتی با مشکلات فراوانی مواجه هستند بیان کرد: با تحمیل هر گونه هزینه مضاعف در قالب ارائه خدمات و غیره به شهروندان مخالف هستم و انتظار دارم سازمانهای زیر مجموعه شهرداری رشت در پیشنهاد تعرفه بهای خدمات به مشکلات معیشتی شهروندان نیز توجه داشته باشند.
عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت نیز با اشاره به سرایت آتش به چندین منزل مسکونی در هفته اخیر در یکی از محلات رشت اظهار کرد: متاسفانه به واسطه عدم پرداخت مطالبات بیمه آسیا توسط شهرداری رشت ، پرداخت حق بیمه به این افراد با مشکلاتی مواجه شده و انتظار داریم این مشکل در اسرع وقت برطرف شود.
محمد حسن عاقل منش به ورود خیرین به مباحثی از جمله حوادث آتش سوزی اشاره کرد و گفت: با همکاری و ورود موسسات خیریه و افراد نیکوکار یقینا مشکلات و اندوه افرادی که بر اثر حادثه آتش سوزی تمامی دارایی خود را از دست داده اند تا حدودی کاسته می شود.
نماینده سازمان پسماند شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به تعرفه بهای خدمات این سازمان در سال ۹۸ اظهار کرد: آخرین افزایش تعرفه بهای خدمات برای این سازمان در سال ۹۵ اِعمال شده است.
سید حسین جمالی به تعرفه خدمات هزینه های دفن زباله در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: هزینه جمع آوری و حمل و نقل زباله در سال ۹۸ مبلغ ۶۲۰ ریال و هزینه دفن زباله ۳۵۰ ریال پیشنهاد داده شده است.
بابک رمضانی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت نیز در جلسه عصر امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر با اشاره به اینکه بابت بخش هایی از خدمات ارائه شده توسط این سازمان به شهروندان هزینه ای دریافت نمی شود اظهار کرد: ارائه خدمات به مساجد و حسینیه ها رایگان است و به طور میانگین برای تعرفه بهای خدمات این سازمان برای سال ۹۸ پانزده درصد افزایش پیشنهاد داده شده است.
مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به افزایش تعرفه بهای پیشنهادی خدمات این سازمان در سال ۹۸ اظهار کرد: اجاره بهای اراضی و املاک متعلق به سازمان از جمله مباحث درآمدی محسوب می شود و در حال حاضر ۲۷۶ دکه متعلق به سازمان در رشت وجود دارد.
محمد رضا نظری با بیان اینکه سازمان هزینه های متفاوتی بر عهده دارد افزود: برای این سازمان در سال ۹۸ حدود دوازده درصد افزایش تعرفه بهای خدمات پیشنهاد داده شده است.
سهراب راستگو مدیر عامل سازمان آرامستان شهرداری رشت نیز در این جلسه تعرفه بهای پیشنهادی خدمات این سازمان در سال ۹۸ را حدود یازده درصد اعلام و اظهار کرد: در برخی از آرامستان های سطح رشت عملا خدماتی به اندازه سازمان آرامستان شهرداری ارائه نمی شود اما هزینه های بیشتری بابت کفن و دفن دریافت می کنند.
در این جلسه اعضای کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت با تعرفه بهای پیشنهادی خدمات چهار سازمان آتش نشانی، پسماند، آرامستان ، ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت موافقت کردند.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات