شهردار اهواز:  باید خدمت رسانی هفتگی جهادی در مناطق هشتگانه اهواز پیگیری شود

شهردار اهواز: باید خدمت رسانی هفتگی جهادی در مناطق هشتگانه اهواز پیگیری شود

جلسه شورای اداری شهرداری اهواز با حضور منصور کتانباف ،معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد.

در این جلسه شهردار اهواز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات معاونین و مدیران شهرداری جهت انجام امور محوله بر لزوم فضاسازی شب های قدر در سطح شهر تاکید و تصریح کرد: باید در این زمینه هماهنگی و  مشارکت لازم را با برگزارکنندگان این مراسم ها داشته باشیم.

وی افزود: مراسم شهادت امام علی(ع) و سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر که نقطه عطفی در دفاع مقدس است باید به بهترین نحو ممکن برگزار شود. همچنین ۴ خرداد روز مقاومت و روز دزفول ، شهری که بیشترین مقاومت را در دوران دفاع مقدس داشته است نیز باید گرامی داشته شود. مراسم ۱ ۴ و ۱ ۵ خرداد(روز قدس) و عید فطر است نیز از دیگر مراسم های مهم ماست که باید از هم اکنون جلسات لازم را برگزار و اقدامات برای فضاسازی آغاز شود.

منصور کتانباف ادامه داد: حقوق کارکنان بخصوص کارگران موضوع خیلی مهمی است و باید اطمینان در بین کارگران وجود داشته باشند که برای ما اجرای قانون مهم است.

شهردار اهواز با اشاره به فرآیند استقرار ساختار جدید شهرداری اهواز بیان کرد: باید تکلیف پست های بلاتصدی روشن شود. ما حدود ۳۵۰۰ جایگاه و همین تعداد پرسنل داریم که لازم است هر کس در جایگاه خود قرار گیرد.

کتانباف با اشاره به تکمیل فعالیت های پاکسازی و بازسازی پس از سیل تصریح کرد: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته، هنوز کارهای زیادی باقی مانده است. باید برای پیش بینی سال آینده، آمادگی لازم را داشته باشیم و با هماهنگی سازمان آب و برق، بخش های آسیب پذیر سواحل کارون تقویت شوند.

وی همچنین بر ضرورت احیای فضای سبز پارکها تاکید و تصریح کرد: باید دستفروشان و وانت های دوره گرد بخصوص در هسته مرکزی ساماندهی و مدیریت شوند. خدمت رسانی هفتگی جهادی در مناطق هشتگانه نیز بایدپیگیری و تعریف شود و برای نقاطی مثل گلدشت، گلبهار، عین دو و ... پاکسازی عمومی و آهک پاشی انجام شود.

کتانباف تاکید کرد: مناطق موظف هستند با حضور مدیر منطقه، ساعت شروع و خاتمه کار را چک کرده و این موضوع را حتما با جدیت دنبال کرده و گزارش کار ارائه شود.

شهردار اهواز با اشاره به رویکرد ویژه این دوره مدیریت شهری در مناطق کم برخوردار، به بخشی از اقدامات شهرداری در کوی مهدیس اشاره کرد و گفت: در حوزه های مختلف خدمات شهری، ترافیکی و عمرانی اقدامات بی سابقه ای در منطقه مذکور در حال انجام است که لازم است در این خصوص اطلاع رسانی مناسبی به شهروندان ارائه شود.

وی از آماده بودن تعدادی پروژه برای بهره برداری در ماه آینده خبرداد و افزود: یکی از مسیرهای تقاطع شهید کجباف، مجموعه فرهنگی ورزشی الغدیر، مجموعه نگهداری سگهای ولگرد و ...آماده بهره برداری است که تا پایان خرداد ماه افتتاح می شوند.

کتانباف همچنین بر ساماندهی وضعیت اتوبوس های سطح شهر تاکید ویژه کرد و ادامه داد: مردم در این زمینه خواسته هایی دارند که باید مد نظر مجموعه اتوبوسرانی قرار گیرد.

شهردار اهواز همچنین در این جلسه از زحمات دهدشتی مدیر پیشین حراست شهرداری اهواز تقدیر و تشکر کرد و گفت: از آقای دهدشتی که در مجموعه حراست تلاش کردند تشکر می کنم و برای آقای بهداد سرپرست جدید حراست شهرداری آرزوی موفقیت دارم.

منصور کتانباف در ادامه با اشاره به بیانیه رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین رهنمودهای وی در خصوص سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: لازم است این بخش های مختلف شهرداری بوِیژه سازمان فرهنگی ورزشی تبیین شده و شاخص هایی تعیین شود و سرلوحه برنامه ریزی ها و اقدامات ما قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به برنامه های فرهنگی شهرداری اهواز گفت: برای حل مشکلات فرهنگی و تغییر در رفتارها، نیازمند وجود یک جریان فرهنگی و فکری هستیم. پس باید ضمن شناخت آسیب ها، اولویت های خود را در این زمینه مشخص و  در آموزش شهروندی باید به سمت و سوی مسائلی که شهرداری با آنها گرفتار است حرکت کنیم .ما بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای جمع آوری و حمل زباله در سال هزینه می کنیم بنابراین باید در مسیری حرکت کنیم که هم زباله ی کمتری تولید شود هم از مبداء تفکیک صورت گیرد و این موضوعات باید میان شهروندان نهادینه شود.

وی در پایان از معاونین برنامه ریزی،خدمات شهری و فنی و عمرانی خواست موضوع بازسازی بوستان های ساحلی  را مد نظر قرار دهند و صورتجلسه و زمان بندی لازم انجام شود.

گفتنی است در این جلسه سراج معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی گزارشی از عملکرد این سازمان در نوروز ۹۸ و نیز برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان ارائه کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات