تبلیغات در روابط عمومی (بیلبورد)

روابط عمومی گاهی با تبلیغ و پروپاگاندا و آگهی های تجارتی اشتباه می شود. این قبیل فعالیت ها ممکن است اجزای روابط عمومی را تشکیل دهند ولی اجزایی نیستند که حاصل جمع آنها مساوی با روابط‌عمومی باشد. بین این امور و فعالیت های روابط عمومی تفاوت فاحش وجود دارد. (کسی که به کار روابط عمومی می پردازد، هدفش تنها شهره ساختن این و آن نیست بلکه هدف او کشف امور مورد علاقه جامعه و ایجاد هماهنگی و اعتماد بین موسسه و جامعه بر مبنای تامین منافع و علاقه های طرفین می باشد.)

۹- بیلبورد:

بیلبورد به تابلوی بزرگی گفته می‌شود که فضای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیار صنعتگران و عرضه کنندگان کالا می‌گذارد و در اصل به هر فضای خارجی که امکان نصب آگهی بر آن باشد اطلاق می‌شود. اما امروزه، بیشتر به معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شده‌ است که بر پایه‌های بلندی قرار گرفته و از فواصل دور قابل دیده شدن هستند. امروزه بیلبوردها مجموعه‌ای از تصاویر بزرگ هستند، بعضی از آنها مضحک، بعضی کمی عجیب و غریب و گاهی کنایه آمیزند ما به عنوان بیننده می‌توانیم دیدگاه‌های مختلفی نسبت به هر بیلبورد تبلیغاتی داشته باشیم اما این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که بیلبوردها، نماد یک جریان دائمی تبلیغاتی هستند .

بیلبورد تبلیغاتی محلی برای درج آگهی و اعلانات می باشد که یکی از رایج ترین شیوه تبلیغات است . در طراحی بیلبورد می بایست از چند واژه کوتاه به صورت بزرگ و خوانا همراه با تصاویر بامزه و کنایه آمیز و یا طنز بهره گرفت . پیام تبلغاتی درج شده بر روی بیلبورد تاثیر شگرفی بر میزان اثربخشی برذهن رهگذران دارد . من در یک  سفری که داشتم شاهد بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگی در مسیر بزرگراه بودم از بین آن همه بیلبورد که در فاصله های معینی از هم در کنار جاده نصب شده بودند فقط یک تبلیغ که به تعداد زیادی تکرار شده بود و کلمه ی درج شده بر روی آن آهنگ و وزن خاصی داشت نظر من و افرادی که در کنار من در داخل اتومبیل نشسته بودند را به خود جلب کرد طوری که من حتی پس از خروج از بزرگراه باز هم آن کلمه را در ذهن تکرار می کردم و این محصول و برند به عنوان نامی آشنا در ذهنم نقش بست . به علت عبور سریع خودروها از کنار تابلوی تبلیغاتی بیلبورد می بایست تصاویر بزرگ و قابل تشخیص باشند و کلمات تبلیغی مورد استفاده کوتاه در حد یک یا نهایتا هشت کلمه اما زیبا و آهنگین باشد تا بتواند تبلیغ موثری واقع شود .

مزایای بیلبورد تبلیغاتی :

  • بیلبورد در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کم اثر بودن تبلیغات در رسانه‌های چاپی می‌تواند با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را جلب کند.
  • برای شرکت‌های کوچک که قادر به پرداخت هزینه تبلیغات تلویزیونی نیستند، بسیار مفید‌ است.
  • صاحبان این نوع تبلیغات دنبال مشتری نمی‌گردند بلکه این مشتریان هستند که آنها را می‌ یابند..
  • ماندگاری و اثر گذاری طولانی در ذهن مخاطب.
  • انواع پیام های فرهنگی ، تجاری ، اجتماعی و سیاسی بر روی آن قابل اکران می باشد.
  • قابل رویت در فواصل دور.
  • برند را معرفی می کند و فروش محصولات را بالا می برد.
  • افزایش آگهی مردم نسبت به ورود کالاهای جدید به بازار.

تبلیغات بیلبورد بسته به اندازه و مکان، می تواند ارزان قیمت یا پرهزینه باشد با این حال پیامی که می خواهید طراحی کنید به عنوان قاعده کلی این ماجرا اهمیت دارد بیلبوردها باید توجه مخاطب را جلب کنند برای همین متن طولانی یا اطلاعات زیادی در آن درج نکنید. اگر می خواهید برای نام تجاری خود با دیگران رقابت کنید بیلبورد یک گزینه عالی ست. اما اگر می خواهید اطلاعات خدمات خود را به مردم برسانید از بیلبورد اجتناب نمایید. برای ارتباط با مشتریان بالقوه در بیلبوردها از کلمات محدود بهره ببرید. محتوای خلاق بیلبوردها را در نظر بگیرید زیرا محتوا می تواند بازخورد منفی را به همراه داشته باشد .

در این زمینه نیز  روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی طراحی، چاپ و نصب بیش از ۱۰ عدد بیلبورد جاده ای و شهری در سایزهای گوناگون با موضوعات تخصصی و عمومی را در دستور کار داشته است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

منبع خبر

شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

نظرات