حمام‌های خورشیدی روستاها هیچ گونه کارایی ندارد

حمام‌های خورشیدی روستاها هیچ گونه کارایی ندارد

www.BanaNews.irنماینده دهیاران شهرستان بردسکن گفت: متاسفانه وضعیت معیشت مردم نگران‌کننده است و اگر به این مهم توجه ویژه‌ای نشود تمامی روستاها خالی از سکنه خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامرضا خلیلی در گفت وگو با ایسنا، منطقه خراسان، افزود: روستاهای منطقه کوهپایه به ویژه روستای خمی قنات‌های آن خشک شده و از داشتن چاه کشاورزی محروم است و با توجه به کاهش و افت شدید منابع آبی آیا اجرای شیوه‌های نوین آبیاری در منطقه امکان‌پذیر است؟

دهیار روستای خمی خواستار تخصیص اعتبار در رابطه با مرمت و بازسازی و لایروبی قنوات شد.

وی در ادامه به نبود اعتبارات فرهنگی دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید دولت در بحث مسایل فرهنگی روستاها، باید ردیف اعتباری برای دهیاری‌ها تعریف شود تا دهیاران بتوانند دراین راستا فعالیت‌های فرهنگی را انجام دهند.

خلیلی به وضعیت حمام‌های خورشیدی روستاها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دولت در راه‌اندازی حمام‌های خورشیدی روستاها اعتبارات زیادی را هزینه کرده است، ولی متاسفانه علاوه براینکه این حمام‌ها هیچ گونه کارایی ندارد، اکثر آنها نیز به خاطر هزینه بالای نگهداری از بین رفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از۶۰درصد روستاییان در منزل حمام شخصی دارند، می‌طلبد متولیان امر مجوز فروش آن را صادر کنند تا هزینه آن صرف امور روستاها شود.

رییس هیات مدیره دهیاران بخش مرکزی بردسکن به طرح‌های نیمه تمام در روستاها اشاره کرد و گفت: متاسفانه تمام طرح‌های نیمه تمام درروستاها به خاطر کمبود اعتبار متوقف و اکثر آنها در حال نابودی است.

وی همچنین گفت: با توجه به خشکسالی‌های پی درپی بحث بیمه محصولات کشاورزی و بیمه دام و طیور نیز مورد تاکید است که مسوولان امر باید این مهم را جدی بگیرند و با پرداخت به موقع غرامت‌ها از کشاورزان و دامداران حمایت کنند.

خلیلی اعتبارات تخصیصی به دهیاری‌ها را بسیار ناچیز عنوان کرد و گفت: این اعتبار اصلا جوابگوی هزینه‌های دهیاری‌ها نیست.

وی گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی مردم منطقه قادر به پرداخت هزینه‌های روستاها نمی‌باشند و از طرف دیگر دهیاران اعتباری در اختیار ندارند تا مسایل کوچک روستا را حل کنند.

نماینده دهیاران بردسکن به نداشتن امکانات مناسب برای مقابله با بحران در روستاها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دهیار به عنوان رییس بحران روستا است و باید از حداقل امکانات برخوردار باشد ولی تنها وسیله دفاعی دهیار روستا فقط بیل و کلنگ است و قادر به انجام کاری در مقابل بحران‌ها نیست.

 

 

    نظرات