حذف تعاونی‌های متخلف مسکن در آذربایجان شرقی

حذف تعاونی‌های متخلف مسکن در آذربایجان شرقی

www.BanaNews.irمدیرکل تعاون استان گفت: در حال حاضر بیش از یکهزار و ۱۰۰ شرکت تعاونی مسکن در استان فعال هستند که اگر شرکت‌های تعاونی مسکن به وظایف قانونی خود عمل نکنند به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی اعلائی در نشست ستاد مسکن مهر استان از مسئولان مسکن و شهرسازی استان خواست چنانچه تخلفاتی از سوی تعاونی‌های مسکن وجود داشته باشد آن را به اداره کل تعاون آذربایجان‌شرقی اعلام کنند تا ضمن انحلال شرکت‌های متخلف با افراد خاطی برخورد جدی شود.

او اجرای مصوبات شورای مسکن استان را ضروری خواند و افزود: شرکت‌های تعاونی باید مصوبات شورای مسکن را که برای تسریع در روند اجرای طرح مسکن مهر صورت می‌گیرد به دقت اجرا کنند. در این نشست رؤسای ادارات مسکن و شهرسازی شهرستانهای آذربایجان‌شرقی مسائل و مشکلات خود را در حوزه فعالیتی خود بیان کردند.

مدیرکل مسکن و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

وجود اختلافات داخلی عمده‌ترین مشکل تعاونی‌های مسکن استان

مدیرکل مسکن و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خواستار ساماندهی تعاونی‌های مسکن مهر شد.

حسین خلیلی مرد در نشست ستاد مسکن مهر استان با اعلام این مطلب گفت: عملکرد ضعیف برخی از تعاونی‌های مسکن باعث زیر سوال رفتن همه تعاونی‌های مسکن شده است.

او اختلافات داخلی و عدم احساس مسئولیت تعاونی‌های مسکن، نبود اشرافیت به قوانین تعاون، اتمام مهلت قانونی فعالیت اعضای هیئت مدیره و راکد ماندن طرح‌های مسکن مهر با وجود نقدینگی‌های لازم و فعالیت‌های انجام شده را از عمده مشکلات برخی از تعاونی‌های مسکن بیان کرد.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، مدیرکل مسکن و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۵ هزار واحد مسکونی مهر در۵۸ شهر استان در حال اجراست، افزود:۶۰ درصد این تعداد واحدهای مسکن مهر را شرکت‌های انبوه‌سازی اجرا می‌کنند که با شتاب اجرا می‌شود و مابقی نیز از سوی شرکت‌های تعاونی در حال اجراست که متاسفانه در برخی از شرکت‌های تعاونی مسکن روند اجرای طرح به کندی پیش می‌رود.

خلیلی‌مرد آسیب‌شناسی و رفع مشکلات تعاونی‌های مسکن را ضروری دانست و تشکیل کار گروه ویژه برای بررسی عملکرد تعاونی‌های مسکن را خواستار شد.

 

 

    نظرات