ساختمانهای عمومی ملزم به رعایت ضوابط مناسب سازی شوند.

ساختمانهای عمومی ملزم به رعایت ضوابط مناسب سازی شوند.

مدیر دفترنمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرستان میبد با اشاره به الزام مساجد ،ادارات واماکن عمومی به اخذ پروانه ساخت و رفع موارد ایجاد خطر در ساختمان ها اظهارکرد:درساختمانهای موجود نیز نظام مهندسی آمادگی دارد تا با معرفی مشاور طرح ،نسبت به برداشت وضعیت موجود و طراحی رمپ ورودی و سایر امکانات اقدام نماید.
به گزارش روابط عمومی نظام مهندسی میبد،مهندس محمد حسین صباغی درنشست ستاد مناسب سازی شهرستان تصریح کرد:نظارت بر ساخت و سازساختمان واعلام گزارش نظارت به شهرداری بخشی از وظایف نظام مهندسی  در حوزه ساخت و ساز می باشد در این راستا لازم است با همکاری اداره بهزیستی، شهرداری و نظام مهندسی نسبت به مناسب سازی اماکن اقدام گردد.
وی افزود:در ساختمانهای عمومی تهیه نقشه ازبیلت الزامی است تا در زمانهای لازم دسترسی به ساختمان و تصمیم گیری را آسان کند.
رئیس اداره بهزیستی میبد نیز گفت:فرهنگ سازی سد معبر، نصب چراغ چشمک زن عابرپیاده،رفع موانع و مشکلات مناسب سازی معابرعمومی، الزام مناسب سازی در مساجد و نظارت صحیح ساختمانها درراستای مناسب سازی ادارات انجام شود.
سید محسن فلاح با اشاره به اینکه بیشترین مراجعه را سالمندان در مراکز عمومی دارند  خاطر نشان کرد: بانک‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، داروخانه شبانه روزی، مراکز بهداشتی درمانی و… باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات