بررسی برای تاسیس دفتر نمایندگی سازمان در زارچ

بررسی برای تاسیس دفتر نمایندگی سازمان در زارچ

دیدار رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با شهردار زارچ راه‌های گسترش همکاری های طرفین برای توسعه و آبادانی این منطقه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان، در این نشست دکتر رضایی شهردار زارچ از گذشت ۱۷ سال پس از تهیه طرح هادی منطقه سخن گفت و افزود: طرح جامع شهر نیز به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده اما در این طرح و طرح تفصیلی، محدوده ها همچنان بلاتکلیف هستند.

در این نشست عضو  شورای اسلامی شهر نیز از میانگین صدور ماهانه سه پروانه ساختمانی در این منطقه خبر داد و گفت: به دلیل ساخت و سازهای خلاف قانون ۲۸۰ پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح است.

این در حالی است که در مورد ساختمانهای دارای پروانه نیز شخص ناظر نقشه ها را بررسی و تایید می کند.

در این دیدار دکتر سالاری با تشریح به روند درست و قانونی تهیه و بررسی و اصلاح نقشه، شیوه فعلی در زارچ را خلاف قانون دانست و ضرورت ورود سازمان به موضوع را یادآور شد. وی همچنین اهمیت صدور شناسنامه فنی و ملکی را خاطرنشان کرد و آن را سند هویت ساختمان توصیف نمود.

در این دیدار طرفین توافق کردند برای ایجاد روند قانونی و اصولی در زمینه صدور پروانه ساختمان و بررسی و تایید نقشه ها و نظارت صحیح بر احداث ساختمان ها ، کارشناسان مربوطه در شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، متعاقباً رایزنی و زمینه تفاهم بیشتر را فراهم کنند .

سازمان نظام مهندسی ساختمان همچنین در صورت لزوم آمادگی خود را برای تاسیس شعبه یا دفتر نمایندگی در این شهر اعلام کرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات