رای به وزیر «زیربنایی» بعد از اعلام «وظایف‌نهایی»

رای به وزیر «زیربنایی» بعد از اعلام «وظایف‌نهایی»

www.BanaNews.irلایحه شرح وظایف بعد از نهایی‌شدن در دولت به مجلس می‌رود

دبیر کمیته‌ مسکن کمیسیون‌ عمران: رای به نیکزاد این هفته منتفی است

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در حالی که تصور می‌شد با نامه اخیر دولت به مجلس، وزارتخانه جدید «زیربنایی» از اواخر این هفته کار خود را رسما آغاز کند، اما ابهام نامه برای نمایندگان، رای به علی‌نیکزاد را یک هفته به تعویق انداخت.

نامه‌ای که دو روز پیش دولت برای معرفی علی نیکزاد به عنوان وزیر «زیربنایی» به هیات رییسه مجلس ارائه کرده، حاوی سه بند جداگانه است که در بند اول نیکزاد در آن معرفی شده، در بند دوم شرح وظایف فعلی وزیر مسکن و وزیر راه به وزیر جدید محول شده و بند سوم نیز به کارگروهی اشاره کرده که دارد شرح وظایف جدید را برای وزارتخانه زیربنایی تهیه می‌کند.

به این ترتیب برداشت نمایندگان از نامه دولت به مجلس این است که وزیر زیربنایی باید تا اطلاع ثانوی همان مسوولیت قدیمی که قانون برای وزارت مسکن‌وشهرسازی و وزارت راه‌وترابری درنظر گرفته، تقبل و اجرایی کند که به اعتقاد آنان رای به وزیر مستلزم تعیین نهایی وظایف وزیر است.

مهرداد لاهوتی، عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس در این باره به دنیای‌اقتصاد گفت: آنچه دولت یک‌شنبه گذشته برای وزارتخانه زیربنایی به مجلس ارائه کرده، لایحه نیست، بلکه فقط نامه‌ای است که در آن علی نیکزاد معرفی شده، در حالی که باید لایحه شرح وظایف وزارتخانه جدید نیز ارسال شود تا ابهام برطرف شود.

وی با بیان اینکه دولت همچنان بر مواضع خودش در ادغام وزارتخانه‌ها، قرار دارد، افزود: قانون برنامه پنجم اختیار ادغام را به دولت داده دولت نیز پذیرفته وزیر را معرفی کند و شرح وظایف آن را نیز بیاورد مجلس، اما آنچه که یک‌شنبه شاهد آن بودیم لایحه نبود.

لاهوتی تصریح کرد: در نامه رییس‌جمهور به رییس‌مجلس آمده است وظایف وزیر زیربنایی تا تهیه شرح وظایف جدید، کماکان شرح وظایف دو وزارتخانه ادغام شده است.

محمد علی رضایی، دبیر کمیته مسکن کمیسیون عمران نیز با بیان اینکه در نامه اخیر دولت به مجلس با عنوان معرفی نیکزاد، لایحه‌ شرح وظایف وجود ندارد، از حضور معاون معاونت پارلمانی رییس‌جمهور در جلسه عصر یک‌شنبه کمیسیون عمران خبر داد که در آن این مسوول دولتی بدون آنکه به شرح وظایف وزارتخانه زیربنایی اشاره کند، مطالبی را در باب ادغام این دو وزارتخانه مطرح کرد.

رضایی گفت: با توجه به اینکه هنوز نامه دولت در مجلس رونمایی نشده و به کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون تخصصی زیربنایی، ارسال نشده، بعید است این هفته تکلیف وزارتخانه جدید در مجلس مشخص شود.

ادغام راه در مسکن شبیه فیل و فنجان

ابوالقاسم رحمانی یک عضو دیگر کمیسیون عمران نیز در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» ادغام وزارت راه در وزارت مسکن را شبیه قراردادن فیل در فنجان عنوان کرد و افزود: وزارت راه بزرگ‌تر و سنگین‌تر از وزارت مسکن است و نباید آن را در وزارت مسکن ادغام کرد.

رحمانی تصریح کرد: برای رای دادن به نیکزاد، لایحه شرح وظایف وزارتخانه زیربنایی لازم است.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، همان طور که در خبری که روز شنبه در این صفحه منتشر شد، قرار بود یک‌شنبه وزیر زیربنایی و لایحه شرح وظایف آن به مجلس ارائه شود و سه‌شنبه - امروز - نیز رای‌گیری انجام شود. اما فعلا فقط وزیر معرفی شده بدون آنکه شرح وظایف نهایی و قطعی او مشخص شده باشد.

 

 

 

    نظرات