صرفه جویی ۱.۵ میلیون مترمکعب آب در شهرستان فراهان

مدیر اداره منابع آب شهرستان فراهان با ارائه گزارشی از عملکرد پروژه های طرح احیاء و تعادل بخشی در سال ۹۷ در این شهرستان گفت: اجرای پروژه های طرح احیاء و تعادل بخشی در شهرستان فراهان سبب صرفه جویی ۱.۵ میلیون مترمکعب آب در این شهرستان شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی،مهندس امیری در این گزارش گفت: پر و مسلوب المنفعه نمودن ۴ حلقه چاه فرم ۵، نصب ۱۸ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای آب کشاورزی مجاز، پر و مسلوب المنفعه نمودن ۴ حلقه چاه جدیدالحفر و تازه شناسایی شده، شناسایی یک مورد تخلفات مربوط به کف شکنی، جابجایی، لایروبی، آب فروشی، انتقال غیرمجاز و منصوبات غیرمجاز چاههای مجاز،شناسایی و توقیف ۴ دستگاه حفاری غیرمجاز و برگزاری ۱۲ جلسه شورای حفاظت از منابع آب با ۵۱ مصوبه از جمله اقدامات این اداره در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی به شمار می رود.

مهندس امیری ادامه داد: بر اساس اقداماتی که در این مدت صورت گرفته است،۱.۵میلیون متر مکعب  از برداشت آب از منابع زیر زمینی در این شهرستان صرفه جویی شده است.

وی در پایان تصریح کرد:با توجه به وضعیت بحرانی پیش رو و افت شدید منابع آب زیرزمینی،حفظ و صیانت از این منابع خدادادی و ملی عزم همگانی و تلاش شبانه روزی را می طلبد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات