اقدامات و رکوردهای حوزه اقتصادی شهرداری مشهد بی نظیر است

اقدامات و رکوردهای حوزه اقتصادی شهرداری مشهد بی نظیر است

اقدامات و رکوردهای حوزه اقتصادی شهرداری مشهد بی نظیر است

رییس شورای شهر مشهد گفت: اقدامات و رکوردهای حوزه اقتصادی شهرداری مشهد در این دوره تاکنون بی نظیر بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حیدری ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه معاون شهردار و رییس سازمان اقتصادی و مشارکتهای شهرداری مشهد که با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد، با تقدیر از تلاش های رضا خواجه نائینی افزود: از حق نباید گذشت که اقدامات چشمگیری در دوره تصدی معاون سابق اقتصادی شهرداری مشهد انجام شده است.
وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های معاون سابق که هم در درون سازمان و هم بیرون سازمان تاثیرگذار بوده است، منش و شخصیت وی است که این برای فردی که نقش مهمی در ایجاد تعادل و توازن در سازمان دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه معاون جدید حوزه اقتصادی کار سختی را از این جهت که پیش از این اقدامات چشمگیری در این حوزه از سوی خواجه نائینی انجام شده است، در پیش دارند، اظهار کرد: رکوردهای معنی دار و بی نظیری از جمله تهاتر ۴۴۰۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری به بانک ها با بدهی های دولت به شهرداری مشهد و دریافت مجوز انتشار ۲۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ثبت شده که تکرار آن کار سختی است.
حیدری تصریح کرد: با ارتباط و اطلاعاتی که از وضعیت کلانشهرهای کشور دارم اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اقتصادی شهرداری مشهد با هماهنگی خوب و انسجام شهردار، معاونان و مدیران و پشتیبانی که شورای شهر داشته است، در این دوره افتاده است.
رییس شورای شهر مشهد افزود: مطمئن هستم با توجه به فضای تعاملی و هماهنگی که میان شهردار و سایر مدیران شهرداری برقرار است و پتانسیل هایی که معاون جدید دارد ظرفیتی به ظرفیت های شهرداری مشهد اضافه شده که این یک فرصت مغتنم برای شهر و مدیریت شهری مشهد است.
*در این دوره حرکت های خوبی در راستای جلب اعتماد سرمایه گذاران انجام شده است
در ادامه این مراسم احمد نوروزی، رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر نیز با تقدیر از اقدامات رضا خواجه نائینی اظهار کرد: مجموعه شهرداری یک سیستم است و زمانی موفق خواهد بود که کل مجموعه با هم خوب و هماهنگ کار کنند.
وی افزود: اگر در مجموعه هماهنگی و ارتباط مورد توجه قرار نگیرد سیستم دچار مشکل می شود.
وی با بیان این که اگر چه در چند سال اخیر به حوزه اقتصادی توجه شده است اما به اندازه کافی نبوده است، تصریح کرد: خوشبختانه با حضور رضا خواجه نائینی در حوزه اقتصادی به عنوان معاون این حوزه ارتقا یافت که این موضوع قابل تقدیر است.
نوروزی ادامه داد: اقدامات قابل توجهی را طی این مدت در حوزه اقتصادی شاهد بوده ایم اما معتقدیم که هنوز پتانسیل های زیادی در حوزه اقتصادی برای شکوفا شدن وجود دارد.
رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد افزود: یکی از موضوعات مهمی که در ارتباط با جذب سرمایه گذار باید مدنظر قرار گیرد، اعتماد است که خوشبختانه در این دوره حرکتهای خوبی در راستای جلب اعتماد سرمایه گذاران انجام شده است.
*گفتمان خوبی برای جذب سرمایه گذار ایجاد شده است
بتول گندمی، رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد نیز در ادامه این مراسم با تقدیر از زحمات رضا خواجه نائینی گفت: خیلی از مسائلی که در حوزه اقتصادی وجود داشت به ویژه در پروژه های اقتصادی مسائل این دوره شورای شهر نبود آن هم در وضعیت سخت اقتصادی اما این مشکلات مساله شهر بود و از دغدغه های مدیریت شهری و شورای شهر بود که مدیری بتواند بخشی از این مسائل شهر را حل و شرایطی را برای جذب سرمایه گذار فراهم کند.
وی افزود: در این بخش به مردم وعده دادیم و خوشحالیم که تا حدی توانسته ایم اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران را برگردانیم و روی آن برنامه ریزی کنیم.
وی با بیان اینکه شورای شهر در این دوره علاوه بر آن که یک وعده شفاف و روشنی در خصوص حمایت از سرمایه گذاران و این موضوع که باید فرش قرمزی برای سرمایه گذاران پهن شود داه است، اظهار کرد: بر این اساس سعی کردیم بخشی از خلاهایی که از لحاظ قانونی در پشتیبانی ها وجود دارد را در قالب مصوبات برطرف کنیم اما شاید هنوز مسائلی و مشکلاتی وجود داشته باشد لذا این آمادگی راداریم که این خلاهای قانونی را برطرف وپشتیبانی خود را از حوزه اقتصادی ادامه دهیم.
گندمی ادامه داد: در شرایط سخت سالهای ۹۷ و ۹۸ کار کردن در حوزه اقتصادی کار دشواری است و اکنون اگر به بیشتر شهرهای کشور نگاه کنیم می بینیم حوزه اقتصادی آنها غیرفعال است و گفتگو از این است که ریسک سرمایه گذاری به حدی بالا رفته است که سرمایه گذاری ورود پیدا نمی کند.
ربیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تصریح کرد: اما با این حال می بینیم در مجموعه شهرداری مشهد فضای حوزه اقتصادی این گونه نیست زیرا یک تیم با سرتیمی قوی و محکم وارد میدان شده و توانسته گفتمان خوبی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد کند و پیکان سرمایه گذاری را با ظرافت به سمت گردشگری تغییر بدهد موضوعی که یکی از خواسته های شورای پنجم بوده است.
وی با تقدیر از اقدامات چشمگیر حوزه اقتصادی تا کنون افزود: اقدامات اقتصادی دو سال گذشته شهرداری مشهد باید مستندسازی شود تا بتوان آن را با دوره های قبل با توجه به ظرفیت های عملکردی مقایسه کرد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات