نتیجه نشست مشترک تورگردانان مجاری و ایرانی رضایت بخش بود

نتیجه نشست مشترک تورگردانان مجاری و ایرانی رضایت بخش بود

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز در دیداری صمیمانه با تنی چند از دست اندرکاران برگزاری «نخستین نشست مشترک تورگردانان شیرازی و مجارستانی» گفت: رویکرد شهرداری شیراز فراهم آوردن زمینه گفتگوی متقابل تورگردانان مجاری و ایرانی بود و نتیجه این نشست طبق گفته هر دو طرف مذاکره کننده رضایت بخش اعلام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمدرضا دهقانی ضمن اشاره به شرکت هیاتی ۱۴ نفره از مجارستان در «نخستین نشست مشترک تورگردانان شیرازی و مجارستانی»، عنوان کرد: دکتر شارکوزی رییس انجمن دوستی ایران و مجارستان و ۱۳ نفر از مدیران ۹ شرکت گردشگری و خدمات سفر این کشور با نمایندگان آژانس های گردشگری شیراز به گفتگو نشستند.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز تصریح کرد: نتیجه این گفتگوی متقابل طبق صحبت های انجام شده با هر دو طرف مذاکره کننده رضایت بخش اعلام و با استقبال موسسات گرد‌‌‌‌‌‌‌شگری مجارستانی و شیرازی مواجه شد.
دهقانی اعلام کرد: «یودیت ورهی» کنسول اول مجارستان در ایران نیز در نخستین نشست مشترک تورگردانان ایرانی و مجاری حضور داشت و اعلام کرد که سفارت مجارستان در ایران نیز در خدمت تورگردانان است.
وی با بیان اینکه شهردار شیراز، جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری شهری نیز در این نشست حضور داشتند، افزود: در «نخستین نشست مشترک تورگردانان شیرازی و مجارستانی» شهردار شیراز تاکید کرد که با توجه به اتخاذ رویکرد فرهنگی، تلاش می کنیم تسهیل کننده و زمینه ساز حضور گردشگران در این کلانشهر باشیم.
دهقانی ضمن تشکر از پوشش خبری مناسب این برنامه توسط رسانه ها افزود: پوشش خبری اینگونه برنامه ها نشان از سطح بالای فرهنگ و جهان بینی رسانه های شیراز دارد که فضای شهری و بین المللی را می شناسند و برنامه های حوزه بین الملل را به خوبی و بدون هیچگونه چشمداشتی پوشش می دهند.
دفاتر آژانس های گردشگری در بافت تاریخی راه اندازی شود
شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز نیز در این نشست با اشاره به جایگاه والای این منطقه در توسعه گردشگری گفت: اقدامات فیزیکی همچون جداره سازی، کف سازی و ... در راستای بهبود سیمای بصری بافت تاریخی به منظور پذیرایی هر چه بهتر از گردشگران و مسافران و توسعه صنعت گردشگری است.
قلندری اضافه کرد: شهرداری می تواند اتاق مشترکی با آژانس های گردشگری راه اندازی کند و علاوه بر این آژانس های گردشگری نیز می توانند دفاتر خود را در بافت تاریخی ایجاد کنند. مجموع این اقدامات زمینه ساز برندسازی گردشگری برای بافت تاریخی خواهد بود.
شهردار منطقه تاریخی فرهنگی برای برگزاری تورهای آشناسازی مدیران آژانس ها با زوایای پیدا و پنهان بافت تاریخی اعلام آمادگی کرد.
برگزاری نشست مشترک تورگردانان برای نخستین بار توسط شهرداری شیراز
رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی استان فارس در این نشست گفت: نشست مشترک تورگردانان ایرانی و سایر کشورها برای نخستین بار توسط شهرداری شیراز برگزار شد و سایر سازمان ها نیز باید به حوزه گردشگری توجه ویژه داشته باشند چون گردشگری مزایای بسیاری همچون ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را برای شهر به ارمغان می آورند.
محمود فخری با اشاره به دعوت از تورگردانان و مدیران آژانس های شیراز برای حضور در این نشست اضافه کرد: برنامه ریزی برای برگزاری نشست مشترک تورگردانان شیرازی و مجاری از یک ماه پیش به همت شهرداری شیراز انجام شد.
رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی استان فارس ضمن تشکر از شهرداری شیراز که در کنار توسعه شهر نیز توجه دارد، افزود: شهرداری شیراز در راستای رونق گردشگری با کشورهایی دیگر نیز مذاکراتی برای برگزاری نشست مشترک تورگردانان انجام داده است.
برگزاری نشست مشترک با تورگردانان توسط شهرداری شیراز ادامه یابد
عضو هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس با ابراز رضایت از برگزاری نشست مشترک تورگردانان ایرانی و مجاری، عنوان کرد: امیدوارم این حرکت مثبت در زمینه گردشگری توسط شهرداری شیراز ادامه داشته باشد.
کیومرث حسینی خاطرنشان کرد: جامعه تورگردانان و آژانس های گردشگری نیز در این مسیر همکاری های لازم را خواهد داشت.
برگزاری تورهای آشناسازی از مهمترین ابزارهای توسعه گردشگری
رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس نیز در این نشست با اشاره به اینکه صنعت گردشگری جز سه صنعت برتر دنیاست، گفت: امروزه یکی از مهمترین ابزارهای توسعه گردشگری برگزاری فم تورها یا تورهای آشناسازی است.
امیر سبوکی با اظهار تاسف از اینکه طی سالهای اخیر از برگزاری فم تورها غافل بوده ایم، افزود: باید از شهرداری شیراز برای قدم گذاشتن در مسیر برگزاری فم تور و نشست مشترک راهنمایان گردشگری شیرازی و مجاری تشکر کرد. از شهرداری شیراز می خواهم فارغ از نگاه های مختلف به صنعت گردشگری توجه ویژه داشته باشد.
وی ضمن اشاره به دلایل عدم توسعه گردشگری خاطرنشان کرد: دستگاه ها و سازمان های مختلف علی رغم اینکه خود را متولی صنعت گردشگری می دانند اما براساس یک استراتژی و چشم انداز مشخص عمل نمی کنند.
رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس نقش رسانه ها در تاثیرگذاری بر گردشگری را مثبت دانست و گفت: رسانه ها می توانند با جریان سازی مناسب و نشان دادن چهره ای شایسته از شهرها بر توسعه صنعت گردشگری تاثیری مثبت بگذارند.
براساس این گزارش، شهردار شیراز در اسفندماه سال گذشته برای حضور در آیین رونمایی از سردیس حافظ د‌‌‌‌‌‌‌ر شهر «پچ» به مجارستان سفر کرد‌‌‌‌‌‌‌ه بود. در این سفر پیشنهاد‌‌‌‌‌‌‌ برگزاری نخستین نشست تورگرد‌‌‌‌‌‌‌انان د‌‌‌‌‌‌‌و کشور ایران و مجارستان به میزبانی شهرد‌‌‌‌‌‌‌اری شیراز توسط سفیر ایران در مجارستان مطرح شد. در این راستا تورگردانان کشور مجارستان از ۲۳خردادماه به شیراز آمدند و پس از آن راهی شهرهای یزد و اصفهان شدند. نخستین نشست مشترک تورگردانان ایرانی و مجارستانی ۲۵ خردادماه در هتل بین الحرمین برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات