به عملکرد شهردار خوش‌بین هستم/ شفیعی حمایت استان را جلب کرده است

به عملکرد شهردار خوش‌بین هستم/ شفیعی حمایت استان را جلب کرده است

دکتر کاوه فلک‌افلاکی در خصوص مهمترین تصمیمات شورا طی ۲۲ ماه اخیر بیان کرد: از آغاز فعالیت شورای پنجم(اول شهریورماه ۹۷) تاکنون، موضوعات مختلفی توسط شورا بررسی و مصوب شده است، اما مهمترین و سخت‌ترین اقدام انجام شده، انتخاب شهردار بوده است که تاکنون ۲ شهردار و ۲ سرپرست برای شهرداری اراک توسط شورای پنجم معرفی شده است که در این راستا فراز و نشیب‌های سختی به شورا تحمیل شده است.
وی با اشاره به اینکه شورای پنجم در بازه زمانی فعالیتی خود تلاش‌های بسیاری برای شفاف‌سازی و پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام شهر داشته است، افزود: با توجه به شرایط موجود و وضعیت بودجه‌ای شهرداری که شرایط عادی نیست و باید خودش درآمدزایی داشته‌باشد تا برنامه کامل و به دقت پیاده شود و از طرفی با توجه به اینکه شهرداری مستعد یک سری مشکلات، اعمال نظرات، باندبازی ها و فساد نیز هست، اگر بتوانیم در شورای پنجم کاری در این راستا انجام دهیم، اقدام بزرگی به انجام رسیده و در واقع سهم خود را برای خدمت به شهر ادا کرده ایم و در واقع راه اندازی سامانه "عیان" در راستای شفاف‌سازی عملکرد شهرداری اقدامی است که در این حوزه صورت گرفته است.
رییس شورای شهر اراک در خصوص عملکرد شهردار فعلی اراک بیان کرد: شهردار فعلی اراک(محمدکریم شفیعی) در قیاس با شهردار سابق جوان، پرانگیزه و بومی است و ضمن داشتن ایده‌های زیاد برای اراک، اصرار دارد که کارنامه موفقی از خود به جای بگذارد و به همین دلیل نسبت به وی خوش بین هستم، ممکن است در مواردی اختلاف نظر وجود داشته باشد، اما قصد شفیعی خدمت به شهر است و در تصمیم‌گیری‌ها شجاعت دارد.
وی تصریح کرد: شفیعی ، مسیر درست را در پیش گرفته است و اعتدال را رعایت می‌کند. در ابتدای حضور شفیعی در شهرداری اراک احساس می‌کردم که برخی از بزرگان شهر به وی خوش‌بین نیستند، اما در حال حاضر وی موفق شده است که حمایت سیستم قضایی و مسوولان ارشد استان را کسب کند و این اتفاق امیدوارکننده‌ای است.
شهردار راه تعامل را بلد است/شورا نباید وارد امور اجرایی شود
فلک‌افلاکی با تاکید بر اینکه اگر شهرداری نتواند با مسوولان استان و شهر تعامل داشته باشد، قطعا موفق نخواهند بود و شفیعی نشان داد که راه تعامل را بلد است، گفت: شفیعی می‌داند چه می‌خواهد و چه کاری را باید انجام دهد، شخصا به وی امیدوار هستم. اتخاذ برخی از تصمیمات شهامت می‌خواهد و قدرت ریسک شفیعی بالاست. شورا سعی می‌کند از وی حمایت کند، البته ضمن تفویض اختیار نظارت لازم را نیز خواهیم داشت.
وی با اشاره به وظیفه اصلی شورا که نظارت عالیه است، افزود: اعضای شورا قانونا نباید در امور اجرایی دخالت کنند بلکه باید وظیفه اصلی خود که نظارت است را در پیش گیرند، اما در بین شوراهای اسلامی کشور دخالت در امور اجرایی و انتصابات رواج یافته که معضل بزرگی است و تلاش دارم که در شورای شهر اراک این اتفاق و دخالت کمتر رخ دهد.
رییس شورای شهر اراک گفت: در زمان تاجران با بیان هر نقدی نسبت به عملکرد او، این سوال مطرح می‌شد که مگر شورا تاجران را انتخاب نکرده است، پس این نقدها به چه دلیل است؟ به عقیده من این سوال درستی نیست، در واقع تا زمانی شهردار در مسیر درست و در واقع صراط مستقیم حرکت می‌کند شورا از وی حمایت می‌کند، اما اگر احساس شود که مسیر اشتباه را در پیش گرفته یا به نقدها و تذکرات توجه نمی‌کند مسلما باید عملکرد وی نقد شود. به هرحال به وی و عملکرد وی خوش‌بین هستم و با وجود همه سختی‌ها در سال جاری و مشکلات اقتصادی مطمئن هستم که می‌توانیم خیلی از مسائل شهر را حل کنیم .
بالاخره مسئله پسماندها‌ی عفونی اراک حل شد/مرکز شهر پیاده‌راه می‌شود
وی با بیان اینکه به هرحال پروژه‌های نیمه‌تمام اراک یکی پس از دیگری در حال اتمام است، اما نمی‌توان این بهره‌برداری ‌ها را تماما به حساب شهردار فعلی گذاشت چراکه شهرداران قبل و سرپرست‌ها هرکدام در این مسیر سهیم بوده‌اند، افزود: تاجران لقب پدر بازیافت ایران را داشت، اما هرگز مشکل پسماند شهر اراک حل نشد، در حال حاضر موضوع پسماندهای عفونی شهر اراک که به یک معضل تبدیل شده بود، بالاخره ساماندهی شده و اقدامات موثری در این راستا صورت گرفته است. در سایت دفن پسماند ترانشه‌ای در حال راه اندازی است و از ابتدای مهرماه یک شرکت پیمانکار بسیار قدرتمند ایرانی در حوزه جمع‌آوری و امحا پسماندهای پزشکی کار خود را از ابتدای مهرماه آغاز می‌کند. همچنین در حال حاضر سیستم جمع‌آوری و حمل و نقل این نوع پسماندها نیز کاملا ایمن‌سازی و ساماندهی شده است که اقدام بسیار مثبتی در این راستا بوده و نشان از رویکرد فعالیت‌محور در شهرداری دارد.
فلک‌افلاکی با تاکید بر اینکه شورای شهر با وجود همه مشکلات در جهت پیشرفت امور تلاش دارد و در این مسیر برای اتمام پروژه هایی همچون موزه دفاع مقدس و کف‌سازی مصلی بیت‌المقدس در حال کمک است و از کوششی دریغ نمی‌کند، گفت: شورای پنجم شهر اراک از ابتدای کار خود تاکنون در صدد بوده است که قبل از اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره سطح شهر پروژه جدیدی را تعریف نکند، اما با توجه به اتمام پروژه ها یکی پس از دیگری، لازم است که پس از پایان دوره پنجم، اقدامی ماندگار از شورا را در اراک شاهد باشیم که در این راستا انجام پیاده‌راه‌سازی خیابان حصار، امیرکبیر و قسمتی از خیابان محسنی تا پایان سال جاری مدنظر است که این امر مرکز شهر را ساماندهی و چند هسته‌سازی می‌کند و در رفع مشکل ترافیک موثر خواهد بود .
راه و شهرسازی با شهرداری همکاری بیشتر داشته باشد/تغییر طراحی پل شریعتی غیرممکن بود
وی در خصوص وضعیت پل سنجان و هشدارهایی که شورا در خصوص غیرکارشناسی بودن این پروژه مطرح می‌کند، بیان کرد: مدیریت و اجرای پل سنجان در اختیار اداره کل راه و شهرسازی است، اما از ابتدا، پروژه درست کارشناسی نشده است و بهتر است یک راه حل برای آن پیدا کرد. راه و شهرسازی برای رفع مشکلات و معضلات شهر باید بیشتر با شهرداری وارد همکاری شود و در حال حاضر پل سنجان نیز یکی از مشکلات مشترک شهرداری و این اداره کل است که باید حل شود.
رییس شورای شهر اراک در خصوص پروژه شریعتی گفت: پل شریعتی دو مشکل بزرگ دارد که یکی از آنها ورودی کوی گردو و دیگری رودکی است، این ورودی‌ها باید قبل از طراحی دیده می‌شد که نشد، شهردار فعلی تنها موظف به اتمام پروژه بود و تغییر دادن پروژه تقریبا غیرممکن بود. برخی از مشکلات را می‌توان حل کرد به عنوان مثال با بهره‌برداری از رمپ و خروجی میرزای شیرازی که تا یک ماه دیگر آماده می‌شود بخشی از ترافیک زیرپل شریعتی رفع می‌شود و از طرفی برای عبور عابران پیاده کوی گردو نیز مسیری در نظر گرفته می‌شود تا حداقل تردد ساکنان منطقه ساده‌تر شود.
وی در خصوص جمع‌آوری برخی از سرعت‌گیرهای سطح شهر اراک نیز بیان کرد: موضوعات ترافیکی در حوزه کاری شورای ترافیک استان است و تصمیم‌سازی‌ها در این شورا انجام می‌شود و مسلما نصب سرعت‌گیر با نظر این شوراست و مکانیابی آن نیز توسط پلیس راهور انجام می‌شود. تعداد بالای سرعت گیرها نارضایتی‌هایی را به دنبال داشت و باعث کندی ترافیک و حتی امدادرسانی شده بود. شهردار اراک دارای تجربه و تخصص در حوزه ترافیک است و نسبت به موضوع تسلط دارد و بر همین اساس برخی سرعت‌گیرها برداشته شده و ارتفاع برخی نیز کاهش یافت و این امر مورد استقبال مردم قرار گرفت. البته در مواردی نیز برداشتن سرعت‌گیرها در مناطقی باعث تردد خودروها با سرعت بالا شده است که برخی نارضایتی‌ها را منجر شده اما روی هم رفته حرکت مثبتی بود.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات