استاندار: برخورد با چاه های غیرمجاز آب کشاورزی از برنامه های...

آقازاده استاندار مرکزی در شورای گفت و گو دولت با بخش خصوصی استان ،گفت: برخورد با چاه های غیر مجاز آب کشاورزی با هدف مدیریت مصرف آب سفره های زیر زمینی ، برنامه اولویت دار در این استان است.

آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: اضافه برداشت از طریق چاه‌های غیرمجاز آسیب جدی برای منابع آبی زیرزمینی استان است .

وی بیان کرد: قوانین و دستورالعمل‌های وزارت نیرو در خصوص نظام تعدیل آب‌های زیرزمینی باید به صورت جدی و دقیق در استان اجرایی شود .

استاندار مرکزی گفت: اعمال مفاد نظام تعدیل آب‌های زیرزمینی برای بهره برداری از چاه‌های آب کشاورزی ضروری است و اگر هر تصمیم در مدیریت منابع آبی استان منوط به اجرای درست مواردی قانون است .

آقازاده افزود: بهره بردارانی که پروانه چاه کشاورزی دارند با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید کمترین کمترین آسیب را با توجه به خشکسالی داشته باشند .

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کمتر از ۵۰ میلیارد ریال بود و برخی موانع باعث شده است که افزایش ۶۰۰ میلیاردی سرمایه این صندوق محقق نشود .

استاندار مرکزی در ادامه گفت: این استان به زودی میزبان رئیس قوه قضائیه است و برنامه‌های این سفر در مراحل تدوین است .

آقازاده افزود: نقش قوه قضائیه در راستای رفع موانع تولید مهم است و رویکرد رئیس قوه قضائیه نیز نشان دهنده وجود انرژی و انگیزه کافی برای حرکت در این مسیر با بسیج امکانات است .

وی اظهار داشت: قوه قضائیه با تلاش برای رفع موانع تولید به دستگاه‌های اجرایی جسارت می‌دهد و با حمایت از تولیدکنندگان به رونق بازار داخلی کمک می‌کند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: برای جلوگیری از اضافه برداشت‌ها باید برای ذخایر آبی هر دشت بررسی دقیق صورت گیرد تا تعدیل چاه‌های کشاورزی در استان عملیاتی شود .

فرخی اظهار داشت: این مهم در نشست آتی به عنوان دستور کار اولویت دار دنبال می‌شود .

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مرکزی نیز گفت: هفت هزار و ۳۰۰ حلقه چاه آب کشاورزی با مجوز رسمی در استان وجود دارد که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب برداشت می‌کنند .

مهندس آمره ای افزود: یک هزار و ۶۰۰ حلقه چاه آب کشاورزی فاقد پروانه در استان ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب برداشت می‌کنند .

وی اظهار داشت: سالانه ۲۴۰ میلیون مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی استان مرکزی کسر می‌شود .

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: اتاق اصناف استان سال‌های قبل در رتبه بندی وزارت کشور جایگاه بیست و ششم را داشت که با تلاش‌های صورت گرفته به رتبه سوم ارتقا یافته و کوشش می‌شود که تا پایان سال این شاخص بهبود داشته باشد .

حامد امینی افزود: استان مرکزی در برگزاری کمی و کیفی نشست شورای گفت و گو دولت با بخش خصوصی در زمره استان‌های برتر کشور است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات