آغاز گام دوم انتخابات مجامع داوطلبی شوراهای اجتماعی در ۳۹ محله شهر  ...

آغاز گام دوم انتخابات مجامع داوطلبی شوراهای اجتماعی در ۳۹ محله شهر ...

آغاز گام دوم انتخابات مجامع داوطلبی شوراهای اجتماعی در ۳۹ محله شهر مشهد

رییس اداره شوراهای اجتماعی محلات شهرداری مشهد، از آغاز گام دوم انتخابات مجامع داوطلبی شوراهای اجتماعی در ۳۹ محله در تیرماه جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید مجتبی منتظری اظهار کرد: پس از پایان گام اول انتخابات مجامع داوطلبی شوراهای اجتماعی محلات، اکنون ۱۳ شورای اجتماعی محله براساس آیین‌نامه جدید تشکیل شده و در گام دوم نیز در هر یک از ۱۳ منطقه شهر، مجامع داوطلبی شوراهای اجتماعی در سه‌ محله براساس مرزبندی جدید محلات برگزار می‌شود.
وی با اعلام اینکه در گام دوم، ۳۹ شورای اجتماعی محله تشکیل خواهد شد و در نهایت تا مردادماه ۵۲ محله دارای شورای اجتماعی محله براساس آیین‌نامه جدید می‌شوند، افزود: در گام سوم، مجامع داوطلبی شوراهای اجتماعی تا پایان شهریورماه در تمام ‌محلات مشهد تشکیل می‌شوند.
رییس اداره شوراهای اجتماعی محلات شهرداری با تاکید بر اینکه آموزش اعضای جدید شورای اجتماعی محلات جزء لاینفک در این شوراهاست، بیان کرد: تا زمانی‌که اعضای جدید شورای اجتماعی محلات آموزش‌های لازم را نبینند و با سطح کارکردهای شورا نشود، دارای کارت شناسه عضویت نخواهند شد.
برگزاری اولین دوره آموزشی اعضای جدید شورای اجتماعی محلات پس از پایان گام دوم
منتظری تصریح کرد: اولین دوره آموزشی اعضای جدید پس از برگزاری گام‌ دوم تشکیل مجامع داوطلبی شوراهای اجتماعی محلات برگزار خواهد شد.
رییس اداره شوراهای اجتماعی محلات شهرداری مشهد با اشاره به برگزاری نخستین نشست شورای راهبردی شوراهای اجتماعی محلات به ریاست شهردار مشهد، عنوان کرد: این نشست به ریاست شهردار و با حضور نمایندگان نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و علوم پزشکی تشکیل شد و گزارش گام اول تشکیل مجامع داوطلبی شوراهای اجتماعی محلات را در آن ارائه نمودیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از پیشنهادات مطرح شده در نخستین نشست شورای راهبردی شوراهای اجتماعی محلات، استفاده از ظرفیت سامانه چشم شهر در شوراهای اجتماعی محلات است، ادامه داد: در این نشست مصوب شد به منظور هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر شوراهای اجتماعی محلات و طرح " چشم شهر" محله یاران و راهبران محله‌ای و دبیران شهرآرا محله در شورای اجتماعی محلات به عنوان عضو میهمان و همکار حضور یابند.
منتظری اضافه کرد: اجرایی کردن سازوکار موضوع تبصره ۲۲ بودجه ۹۸ تنها از طریق صرفا طرح محله ما با آئین نامه مصوب IN-۰۶۱-۳۱۱ با همکاری معاونت شهرسازی و عمرانی، تامین اعتبار بخش مطالعات طرح محله ما نیز از محل ۵ درصد تبصره ۲۲ بودجه ۹۸ از دیگر مصوبات اولین نشست شورای راهبردی شوراهای اجتماعی محلات است.
وی خاطرنشان کرد: از میان ۱۷۰ محله شهر مشهد، ۶۹ محله که در حاشیه شهر و دارای بافت فرسوده و تاریخی هستند، مورد هدف سازمان بازآفرینی شهری قرار گرفته‌اند و مقرر شده دفتر توسعه محله به منظور انجام اقدامات کالبدی، ‌تسهیل‌گری اجتماعی و اعتمادسازی در این محلات تشکیل گردد؛ ما در شورای اجتماعی محلات موظف هستیم به منظور جلوگیری از موازی‌کاری، با سازمان بازآفرینی شهری در این محلات هماهنگ باشیم.
رییس اداره شوراهای اجتماعی محلات شهرداری مشهد با اعلام اینکه شورای اجتماعی محله، به عنوان نهاد توسعه محله در قالب این دفاتر فعالیت خواهد کرد، اضافه کرد: زمانی که دفاتر توسعه در محلات تشکیل شود، اعضا شورای اجتماعی اقدامات مشترکی را با همکاری و هماهنگی یکدیگر انجام خواهند داد تا هر اقدامی که در محلات حاشیه شهر و دارای بافت فرسوده و تاریخی می‌افتد، از طریق یک کانال صورت گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات