فعالیت ۳۴ بیمارستان بدون گواهی ایمنی از آتش‌نشانی

فعالیت ۳۴ بیمارستان بدون گواهی ایمنی از آتش‌نشانی

فعالیت ۳۴ بیمارستان بدون گواهی ایمنی از آتش‌نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از فعالیت ۳۴ بیمارستان بدون گواهی ایمنی از آتش‌نشانی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، امیر عزیزی با بیان این مطلب در مراسم امضای تفاهم‌نامه با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی که در سالن شهدا برگزار شد، اظهار کرد: آتش‌نشانی مشهد با دارا بودن ۵۰ ایستگاه و ۱۴۰۰ پرسنل و تجهیزات مدرن، در سطح کشور پیشرفته است. اما با توجه به اینکه تعداد ایستگاه‌ها و پرسنل در حال افزایش است، بهره‌وری مورد نظر حادث نشده است.
وی با بیان اینکه ۲۱۵۶ ساختمان ناایمن در مشهد وجود دارد، افزود: از این تعداد ۱۶۰۵ ساختمان در حال بهره‌برداری است و ۱۰۰۰ ساختمان در شرایط بحرانی قرار دارد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ۳۵ بیمارستان فعال در مشهد داریم، ادامه داد: ۳۴ بیمارستان گواهی ایمنی آتش‌نشانی ندارند و تنها یک بیمارستان با پیگیری‌های صورت گرفته در حال دریافت مجوزهای مربوطه است.
عزیزی خاطرنشان کرد: در طول ۶ سال گذشته میانگین رسیدن عوامل آتش‌نشانی از محل ایستگاه به محل حریق از ۶ دقیقه به ۴ دقیقه و ۱۴ ثانیه کاهش یافته، اما با وجود افزایش ایستگاه‌ها و دستگاه‌ها طی ۲ یا ۳ سال گذشته، در زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه تغییری ایجاد نشده است.
وی با اشاره به اینکه اولویت‌ها در این زمینه چندان درست نبوده، تصریح کرد: پیش از این، احداث ایستگاه و اختصاص منابع به خریداری تجهیزات جزو اولویت‌های مطرح بوده است. اما با توجه به اینکه تعداد ایستگاه‌ها و پرسنل در حال افزایش است، بهره‌وری مورد نظر حادث نشده است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تاکید کرد: پس در حوزه ایمنی شهر و حریق و حادثه با توجه به تنوع حوادث باید در حوزه فناروی‌های نوین ورود پیدا کنیم.
عزیزی خاطرنشان کرد: بررسی‌های مطالعاتی و پژوهشی در این حوزه وجود دارد که رویکردها را تغییر می‌دهد و خوب است صرفا فکر تاسیس و افتتاح ایستگاه و خرید تجهیزات نباشیم و بهره‌وری را با اصلاح فرآیندها به سرانجام برسانیم.
وی در همین رابطه به انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه اشاره کرد و گفت: به این منظور تفاهم نامه سه جانبه‌ای بین شهرداری مشهد، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی منعقد می‌شود تا در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی فعالیت‌هایی در این زمینه صورت گیرد.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات