دیدار رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با نماینده های صومعه‌سرا و فریمان و سرخس و شهرداران حوزه های انتخابیه

دیدار رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با نماینده های صومعه‌سرا و فریمان و سرخس و شهرداران حوزه های انتخابیه

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در دیدار با دو نماینده مجلس شورای اسلامی و شهرداران حوزه های انتخابیه گفت: برای مدیریت صحیح در شهرها باید اتکا به کمک های دولتی کاهش یابد و شهرداری‌ها بتوانند به طرق مختلف برای خود درآمدزایی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که سه شنبه ۱۱ تیر در دیدار سید کاظم دلخوش نماینده ٔ حوزه ٔ صومعه‌سرا و سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مردم فریمان، سرخس، بخش های احمد آباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی و شهرداران حوزه های انتخابیه سخن می گفت، با بیان مطلب فوق اظهار کرد: لازم است مدیریت شهری به نحوی برنامه ریزی نماید که اتکای شهرداری ها به کمک ها و اعتبارات دولتی به مرور کاهش یابد.

وی افزود: شهرداریها باید با مشخص نمودن مزیت های رقابتی شهرخود، نقشه راه توسعه ای خود را ترسیم و در اجرا از مشارکت های مردمی و بخش خصوصی، ظرفیت استارتاپ ها و مراکز علمی هم بهره بگیرند و حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان و دانایی محور را در اولویت اصلی خود قرار دهند.

وی همچنین گفت: در قانون بودجه سال ۹۸ برخی احکام مربوط به شهرداری ها و دهیاری ها نظیر تبصره (۲) ماده (۳۹) احیا و اعتبارات آن بطور مستمر در حال واریز است و میزان قیر رایگان نسبت به سال گذشته افزایش یافت و اعتباراتی هم برای مدیریت پسماندها درنظر گرفته شده است.

وی افزود: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور طرح های درآمدزا شهرداری ها را در صورت داشتن ویژگی های اعلام شده برای اعطای تسهیلات به بانک معرفی می کند.

جمالی نژاد همچنین گفت: شهرهای دارای بافت های تاریخی و بافتهای فرسوده می توانند از اعتبارات موضوع بازآفرینی محلات شهری استفاده و ضرورت دارد شهرداران با تهیه و ارائه طرح های دقیق و کاربردی بتوانند اعتبار لازم را جذب کنند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات