منشور حقوق و مسوولیت های شهرنشینی شهر مشهد تصویب شد

منشور حقوق و مسوولیت های شهرنشینی شهر مشهد تصویب شد

منشور حقوق و مسوولیت های شهرنشینی شهر مشهد تصویب شد

منشور حقوق و مسوولیت های شهر نشینی از سوی شورای شهر مشهد تصویب و طی مراسمی روز شنبه هفته آینده رونمایی خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد امروز و در شصت و چهارمین جلسه علنی شورای شهر مشهد لایحه منشور حقوق و مسوولیت های شهروندی در دستور کار قرار گرفت و پس از بحث و بررسی و در راستای تحقق شهری که در آن،
۱.شهرنشینان حق برخورداری از زندگی شایسته و سالم را دارند.
۲.حیوانات و گیاهان حق بهره‌مندی از محیط زیست ایمن و منابع حیاتی متناسب با نیازشان دارند.
۳.شهرنشینان حق برخورداری از کرامت انسانی و محافظت در برابر هر نوع تبعیض را دارند.
۴.شهرنشینان حق برخورداری از امنیت و ایمنی را دارند.
۵.شهرنشینان حق دارند از آزادی های اساسی برخوردار باشند، مشروط بر این‌که تعارضی با حقوق دیگران به وجود نیاید.
۶.شهرنشینان حق آگاهی از اطلاعات، مشارکت در تصمیم گیری های مرتبط با منفعت عمومی و نظارت بر آنها را از طرق مختلف غیرقضایی و قضایی دارند.
۷.شهرنشینان حق بهره‌مندی و دسترسی برابر به فضاها، زیرساخت‌ها، تاسیسات، تجهیزات، امکانات و خدمات عمومی سبز و پاک را دارند.
۸.شهرنشینان حق بهره‌مندی برابر و حفاظت از محیط، منابع طبیعی و میراث شهری ملموس و ناملموس خود را دارند.
۹.شهرنشینان حق بهره‌مندی و دسترسی برابر نسبت به فرصت‌های اقتصادی و شغلی را دارند.
۱۰.شهرنشینان حق مالکیت بر فضاهای خصوصی و حفاظت از حریم خصوصی خود را دارند.
شهرداری مشهد موظف شد راساً و یا با جلب همکاری و همیاری سایر نهادها و دستگاه های عمومی ذیربط و انجمن های مردم نهاد و شهروندان، از طرق مقتضی با ارائه مشوق‌های مادی و معنوی (مانند اعطای نشان عالی شهروندی) و درصورت لزوم با تنظیم و تقدیم لوایح مناسب به شورای اسلامی نسبت به اجرایی کردن مفاد منشور حقوق و مسوولیت های شهرنشینی شهر مشهد به شرح پیوست (در ۱۳۹ بند) اقدام نماید.
تصویب مجوز انعقاد قرارداد با سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی
در ادامه این جلسه مجوز انعقاد قرارداد با سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفت و پس از تصویب به شهرداری مشهد اجازه داده شد نسبت به تامین، حمل و تحویل تجهیزات تاسیساتی مورد نیاز خود برای پروژه‌های پارکینگ زیرسطحی آزادی، پارکینگ طبقاتی زیرسطحی بولوار جدیدالاحداث مجد و طرح میدان شهدا جمعا حداکثر معادل یک هزار میلیارد ریال در قالب انعقاد قرارداد با سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی اقدام و هزینه‌های ناشی از آن را به صورت ۲۰ درصد نقدی و ۸۰ درصد غیر نقدی بر اساس بندها و تبصره‌های مصوب پرداخت کند.
*تصویب اصلاحیه دوم قراداد پروژه مشارکتی بازار ملل
یکی از دستورهایی دیگر جلسه علنی روز گذشته لایحه اصلاحیه دوم قرارداد پروژه مشارکتی بازار ملل بود که پس از تصویب به شهرداری مشهد اجازه داده شد در خصوص پروژه مشارکتی بازار ملل نسبت به اصلاح قرارداد پروژه مذکور در قالب اصلاحیه دوم قرارداد و به شرح جداول و مدارک پیوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) اقدام نماید.
*نامگذاری یکی از معابر سطح شهر به نام "محمد خادم"
در ادامه جلسه علنی امروز همچنین لایحه نامگذاری یکی از معابر مشهد به نام محمد خادم در دستور کار قرار گرفت و پس از تصویب شهرداری مشهد مکلف شد حداکثر ظرف مدت یکماه از تاریخ ابلاغ قانونی این مصوبه، نسبت به ارائه لایحه نامگذاری یکی از معابر یا خیابانهای سطح شهر به نام " محمد خادم" اقدام کند.
*تصویب لایحه اصلاح تبصره ۲۳ با موضوع بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری مشهد
در ادامه لایحه اصلاح تبصره ۲۳ با موضوع بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری مشهد در دستور کار قرار گرفت و به تصویب شورای شهر رسید.
همچنین در جلسه علنی امروز لایحه اصلاح بند الف و تبصره ۱ بند ب پیوست مصوبه ۱۳۹۸ راه اندازی و فعال سازی دفاتر توسعه محله (تسهیلگری)- هزینه و تعرفه خدمات دفتر توسعه محله با قید دوفوریت در دستور کار قرار گرفته و به تصویب رسید.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات