توجه ویژه به کودکان در منشور حقوق شهرنشینی

توجه ویژه به کودکان در منشور حقوق شهرنشینی

توجه ویژه به کودکان در منشور حقوق شهرنشینی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمحسن حسینی پویا، در حاشیه بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از شیرخوارگاه حضرت علی‌اصغر(ع) به گفتگو با خبرنگار ما پرداخت و با اشاره به چندین نوبت حضور خود در این مجموعه، اظهارکرد: خوشبختانه وضعیت شیرخوارگاه در قیاس با چندسال قبل بسیار بهتر شده و شرایط فضا و بهداشت و نگهداری کودکان و نوزادان ارتقاء چشمگیری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست مسئله‌ای مشترک در بین تمامی شهرهاست و محدود به مشهد نمی‌شود، گفت: نکته اصلی که باید مورد توجه قرار گیرد، ممانعت از ورودی چنین کودکانی است که متاسفانه با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود، فعالیت در این زمینه در دست ما نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر خاطرنشان کرد: در عین حال، اکنون باید روی کیفیت نگهداری و روند خروجی کودکان این مراکز اقدامات جدی انجام شود که خوشبختانه براساس گزارش های ارائه شده از سوی بهزیستی استان خراسان رضوی، در آمار خروجی این مرکز وضعیت قابل قبولی را مشاهده می‌کنیم.

حسینی پویا تاکید کرد: شورای شهر مشهد هم در راستای وظایف عمومی خود و بحث حقوق شهروندی و مباحث مربوط به مسئولیت های اجتماعی، در زمینه تصمیم‌سازی های خود از هیچ اقدام حمایتی دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به منشور حقوق شهرنشینی که روز گذشته به تصویب شورای شهر مشهد رسید، افزود: بخش عمده‌ای این منشور مرتبط با حقوق کودکان است چراکه اگر امروز به خوبی از آنها نگهداری نشود در آینده با مشکل روبرو خواهیم بود.

حسینی پویا در پایان اظهارامیدواری کرد که با تداوم و گسترش همکاری های بین بخشی بتوان شهری بهتر و ایده‌آل‌تر رقم زد.

امیدواریم با همکاری بین بخشی خوبی که وجود دار بتوانیم کنار هم شهری بهتر و ایده آل‌تر برای همگان را رقم بزنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات