یک هزار و ۵۰۰ متر از سیل بند شاکریه ترمیم و احداث شد

یک هزار و ۵۰۰ متر از سیل بند شاکریه ترمیم و احداث شد

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، رضا رضایی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده خوزستان و عملیات اجرایی ترمیم سیل بند شاکریه بیان کرد: اگرچه دبی آب رودخانه کرخه فروکش کرد و دیگر خطر سیلاب این منطقه را تهدید نمی‌کند اما فشار آب بسیاری از سیل بندهای این منطقه را شکسته بود که اکنون بخش عمده‌ای از این آن ترمیم شده است .

وی افزود: طول سیل بند شاکریه ۳۰ کیلومتر بوده که یک هزار و ۲۰۰ متر از آن نیازمند ترمیم و ۳۰۰ متر نیز وضعیت بحرانی داشت که کار ترمیم آن انجام شد .

وی ادامه داد: بیش از ۴۵ هزار متر مکعب عملیات خاکی انجام و سه هزار و ۳۰۰ دستگاه روز نیز برای ترمیم این سیل بندها عملیات فیزیکی داشتند .

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: آب زمین‌های کشاورزی مناطق سیل زده با سرعت در حال تخلیه است و به زودی این زمین‌ها برای کشت تابستانه آماده می‌شود و کشاورزان می‌توانند به زندگی عادی خود بازگردند .

همچنین معاون مهندسی و ساخت اداره راه و شهرسازی خوزستان نیز گفت: سیل بند شاکریه در دشت آزادگان از پل سبحانیه تا حمیدیه به طول ۳۰ کیلومتر بوده که پنج نقطه آن به دلیل سیلاب اخیر دچار شکستگی وسیع شده بود .

علی عیدی وندی افزود: برای ترمیم این سیل بندهای شکسته شده ۱۷ کیلومتر عملیات راه سازی انجام شده است .

وی بیان کرد: بیش از ۸۵ دستگاه برای راه سازی در این منطقه فعال بودند که با تلاش ماموران راه و شهرسازی، عملیات مرمت و بازسازی عصرجمعه به پایان رسید .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات