انتقال مشاغل مزاحم شهری به صنایع کارگاهی امیرکبیر

انتقال مشاغل مزاحم شهری به صنایع کارگاهی امیرکبیر

علی اصغر شقایقی، در گفت و گوی زنده با رادیو کاشان با اشاره به وظایف مختلف حوزه ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی، کشتارگاه صنعتی، صنایع کارگاهی و رسیدگی به مشاغل مزاحم شهری، مدیریت میوه و تره بار و بازار روز و شب را از جمله موارد تحت نظارت این حوزه ذکر کرد.

وی، راه اندازی کشتارگاه در سال ۱۳۷۳ در زمینی به مساحت ۹ هکتار و وضعیت نامناسب اولیه آن را یادآور شد و افزود: امروز به صورت کامل نسبت کشتار ۹۰ درصد دام ماده و ۱۰ درصد دام نر که در گذشته صورت می گرفت تغییر کرده و تنها درصد کمی از کشتارها مربوط به دام‌های ماده است.

مدیر حوزه ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کاشان، استخدام دامپزشک ویژه کشتارگاه برای نظارت بر فرآیند کشتارها از سال ۹۶ را خاطرنشان کرد و گفت: تنها پس از معاینه احشام و در صورت تایید و صلاحدید دامپزشک متخصص، فرآیند کشتار در سالن مربوطه صورت می گیرد.

شقایقی، با یادآوری روزانه ۷۰۰ کشتار در کشتارگاه کاشان در سال های ابتدایی دهه ۸۰ عنوان کرد: این میزان کمی با وجود ارتقای چشمگیر کیفیت و سلامت اما به دلایل مختلف نظیر کم شدن قدرت خرید مردم، ورود گوشت های بسته بندی گرم و منجمد به شهرستان و... به کمتر از ۳۰۰ مورد رسیده است.

وی، با تاکید بر اینکه امروز کشتارگاه صنعتی کاشان یکی از بهترین کشتارگاه‌های منطقه محسوب می شود عنوان کرد: در حالی که تا پیش از این، گوشت تنها سه ساعت بعد از کشتار دام آماده عرضه می شد اما در حال حاضر از عصر روز قبل تا صبح روز بعد در سردخانه نگهداری شده تا در صورت هر گونه مشکل، از چرخه عرضه خارج شود.

مدیر حوزه ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کاشان، درج برچسب های زرد و سفید به ترتیب برای گوشت حاصل از کشتار دام های نر و ماده به منظور سهولت دسترسی و شناخت بهتر استفاده بهتر مصرف کنندگان را یادآور شد.

شقایقی، در ادامه با اشاره به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، مبنی بر ممنوعیت مجوز فعالیت مشاغل مزاحم شهری، وجود کمیسیون مربوطه در شهرداری کاشان را متذکر شد و گفت: از سال ۱۳۸۰ در شهرک صنایع کارگاهی امیرکبیر مکانی برای استقرار این مشاغل مزاحم اختصاص یافته است.

وی با اشاره به ۶۲ بلوک، ۶۷۰ قطعه زمین دارای مالک و یک هزار و ۸۸ قطعه زمین متعلق به شهرداری در این شهرک را خاطرنشان کرد و افزود: ۷۳۴ از این تعداد تاکنون واگذار شده و ۳۵۴ مورد نیز قابلیت واگذاری دارد تا پس از تشخیص کمیسیون این اختصاص صورت پذیرد.

مدیر حوزه ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی، با یادآوری انتقال ۴۱۰ واحد مشمول مشاغل مزاحم شهری، آنها را جزو واحدهای فعال در شهرک صنایع کارگاهی امیرکبیر عنوان کرد.

شقایقی، با تاکید بر فعالیت مستمر میدان میوه و تره بار و ارائه خدمات مختلف در این میدان، وجود ۱۰۰ غرفه و فعال بودن ۴۴ غرفه در این مجموعه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این میدان به صورت روزانه به ۶ تا ۷ هفت هزار نفر از صاحبان واحدهای عرضه میوه، محصولات کشاورزی، شهروندان و... خدمات ارائه می کند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات