پذیرش ۳ تجربه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی در اولین رویداد...

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: طرح سازگاری با کم آبی و نجات آب، جمعیت سفیران آب و روش های نوین آبیاری(گلدان فیتیله ای) به عنوان ۳ تجربه برتر این روابط عمومی در اولین رویداد ملی سازگاری با کم آبی پذیرفته شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس مسعود بهاری افزود: به منظور تبادل اطلاعات در خصوص تجارب موفق سازگاری با کم آبی بین ارکان کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی با مجموعه‌های دولتی و خصوصی فعال در ۳ حوزه "فضای سبز و آب و فاضلاب شهری و روستایی"، «صنعت، معدن و انرژی» و « کشاورزی» این نشست و نمایشگاه تخصصی به مدت سه روز در هفته اول تیر ماه برنامه‌ریزی شد که روز نخست این رویداد به بخش‌های صنعت، معدن، انرژی و مباحثی از جمله بازچرخانی و کاهش تلفات آب، روز دوم به بخش کشاورزی و روز سوم نیز به بخش آب شرب و همچنین بخش‌های فضای سبز اختصاص داشت .

مهندس بهاری ادامه داد: روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی نیز با ارسال تجارب ارزنده در زمینه سازگاری با کم آبی در این رویداد ملی حضور یافت.

وی در توضیح سه تجربه پذیرفته شده خود در این رویداد عنوان کرد:طرح سازگاری با کم آبی و نجات آب ، طرحی است با هدف آموزش و ارتقای آگاهی عمومی دانش آموزان مقطع اول متوسطه در زمینه مسائل و چالش های آب کشور که با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش در سطح استان با حضور ۶۵ هزار دانش آموز و با تکیه بر مبانی علمی و به طور یکسان و هماهنگ در تمامی نقاط استان اجرا می شود . این طرح، مختص دانش‌آموزان دوره اول مقطع متوسطه است . این طرح نیل به اهداف خود را از طریق آموزش هایی که جامعه پذیری مجدد آینده سازان کشور را با روش هایی که از یک طرف مهیج و مورد پذیرش نوجوانان هستند و از سوی دیگر مبتنی بر علم مداری می باشد، قرار داده است . هدف از اجرای طرح، تربیت نسلی آشنا با مسائل و چالش های بخش آب از طریق افزایش دانش و ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان در وهله اول و اعضای خانواده و معلمان آنان در مرحله بعد و همچنین ایجاد تغییرات مثبت در نگرش و رفتار آنان نسبت به موضوع آب است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی ادامه داد: طرح جمعیت سفیران آب به عنوان سفیران سازگاری با کم آبی طرحی است با هدف آموزش و ارتقای آگاهی عمومی در زمینه مسائل و چالش های آب کشور که با همکاری مدیران روابط عمومی های دستگاههای اجرایی در سطح استان اجرا می شود . یکی از کارهایی که باید در زمینه سازگاری با کم آبی انجام داد، فرهنگ‌سازی و توجه به مسایل فرهنگی است . مدیریت بخش آب کشور در مقطع کنونی بر ضرورت فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های عمومی در حفاظت و حراست از منابع آب کشور تاکید دارد. کار فرهنگی از جمله اقداماتی است که آینده آب کشور را در جلوگیری از اسراف در مصرف آن بیمه خواهد کرد  و این مهم جز با کمک و مشارکت بهره برداران از منابع محدود آب میسر نمی شود.مدیران روابط عمومی پرچمداران و طلیعه داران فرهنگی کشور می باشند و می توانند در مقابله با بحران آب، به عنوان سفیر آب در ارگانهای خود عمل کنند.

وی در خصوص تجربه روش نوین آبیاری نیز افزود:گلدان داناب ، گلدان کم مصرف ، گلدان صرفه جویی و یا «گلدان فتیله ای» از جمله ثمرات اجرای «طرح دانش آموزی نجات آب» (داناب) در کشور است. این طرح از یکسو نمایانگر هوش بالای دانش آموزان این مرز و بوم و از سوی دیگر ، نشان دهنده ضریب نفوذ این طرح در دورترین نقاط ایران است.در این طرح از خاصیت مویینگی نخ فتیله برای رساندن آب به خاک گلدان و نهایتاً گیاه استفاده شده است. این موضوع باعث صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف آب می شود. چرا که هم از تبخیر آب جلوگیری کرده و هم با استفاده از خاصیت مویینگی ، به میزان مورد نیاز گیاه ، آب به آن رسانده می شود. همچنین در صورت عدم امکان آب دادن به گلدان به دلایلی مانند مسافرت ،‌ نگرانی بابت خشک شدن گل وجود نخواهد داشت. براساس برآوردها ، حجم آب داخل گلدان تا ۲۰ روز برای آبیاری آن کافی است.آنچه بیش از هر چیزی در این گلدان ابتکاری ، دارای اهمیت و ارزش است ، ایده ای است که در این طرح وجود دارد،فارغ از اینکه این ایده، قابلیت تجاری سازی داشته باشد یا خیر.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات