رعایت الگوی مصرف و احیای منابع آب زیر زمینی

رئیس اداره منابع آب حاجی آباد گفت:رعایت الگوی مصرف تاثیر بسزایی در احیای منابع آب زیر زمینی دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان ارسلان باوقار رئیس اداره منابع آب حاجی آباد در همایش شورا ها و دهیاران بخش احمدی فارغان و مرکزی اظهار کرد: مردم می توانند ضمن تعامل سازده با شرکت آب منطقه ای ، با مدیریت درست منابع آب ، به حفظ منابع آب زیر زمینی کمک کنند.

باوقار گفت: با روند رو به رشد جمعیت، تناسب نداشتن زمانی و مکانی ‌بارش‌ها، رشد روزافزون مصارف آب، در آینده نزدیک با چالش‌ها و معضلات جدی در زمینه تامین آب روبه‌ رو خواهیم  شد و برای ‌خروج از این چالش‌ها نیازمند عزم و اراده عمومی به منظور تحقق مدیریت منابع آب هستیم.

وی با بیان اینکه اگر در منطقه ای باران کافی ببارد کشاورزان نیاز کمتری به آبیاری محصولات خود دارند اضافه کرد: اگر بارندگی کافی نباشد آبیاری محصولات ضروری است که در این صورت  باید روش کار کشاورزی متناسب با شرایط اقلیمی مناطق باشد

مثلا" بهتر است در مناطق کم آب گیاهانی که در مقابل خشکی مقاومت بیشتری دارند کاشته شوند زیرا به دلیل نیاز نداشتن گیاه به آب فراوان هم مقرون به صرفه است و هم مانع شوری زمین در اثر آبیاری با آب کم می شود .

ارسلان باوقار همچنین در خصوص مسائل منابع آبی شهرستان ، اصلاح الگوی کشت، نصب کنتور و تعیین تکلیف چاههای فاقد پروانه نیز توضیحات لازم را ارائه کرد و خواستار همکاری همه ارگانها در این خصوص شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات