۶۸۲ میلیارد تومان اعتبار برای احداث ۳ سد و شبکه پایاب مشگین شهر و...

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در بازدید از برخی سدهای استان که با حضور مدیرعامل و کارشناسان شرکت آب منطقه ای اردبیل انجام شد، گفت: تاکنون ۶۸۲ میلیارد تومان اعتبار برای احداث ۳ سد در شهرستان های مشگین شهر و گرمی هزینه شده، که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در شرف افتتاح است.

مسعود امامی یگانه با بیان اینکه با تکمیل و بهره برداری از سدهای عمارت ، تازه کند و احمدبیگلو بیش از ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب در پشت این سدها ذخیره سازی و برای تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت استان تحول جدی ایجاد خواهد کرد .

وی  افزود : سد عمارت شهرستان گرمی با ظرفیت حجم تنظیمی ۱۱۸ میلیون مترمکعب بزرگترین سد استان است که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد در مرحله نهایی است و تاکنون ۳۴۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین در بازدید از سد احمدبیگلوی مشگین شهر از تکمیل و آماده افتتاح بودن سد خبر داد .

امامی یگانه ادامه داد : این سد با ۲۷ میلیون متر مکعب حجم کل آبگیری ، ۱۳۶ میلیارد تومان هزینه دربرداشته است و شبکه پایاب نیز همزمان با احداث سد با هزینه اعتبار بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان اجرا شده است .

وی با بیان اینکه سد احمدبیگلو در سفر ریاست جمهوری به استان افتتاح و به بهره برداری می رسد ، بیان کرد : ۲۰۳۵ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی پایین دست این سد تحت پوشش کشت آبی قرار می گیرد و با تکمیل پروژه پایاب سد سبلان که تاکنون  ۸۲ میلیارد تومان هزینه دربرداشته است و با پیگیری های انجام گرفته اعتبار لازم دیگر نیز تزریق و این پروژه تکمیل می شود ، ۶ هزار هکتار از اراضی منطقه زیر کشت آبی قرار خواهد گرفت که تحول عمده ای را در بخش کشاورزی و افزایش راندمان تولید ایجاد می کند .

معاون استاندار اردبیل از برنامه ریزی تامین آب شرب ۱۱۵ روستا از محل سد تازه کند شهرستان گرمی خبر داد و گفت : این سد نیز با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان و ۸/۵ میلیون مترمکعب ظرفیت حجم تنظیمی،جزء پروژه های آبی در حال تکمیل استان است .
وی بر اطلاع رسانی مطلوب این اقدامات تاکید کرد و گفت : تکمیل پروژه های سدسازی خصوصا سد عمارت  از پروژه های ارزنده ای است که دولت تدبیر و امید در تکمیل آن تلاش نموده است و لازم است اطلاع رسانی بیشتری در این خصوص به عمل آید .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات