دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه ای با مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان ،مدیر عامل شرکت آب منطقه ای بهمراه مدیر دفتر هیات مدیره شرکت با مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدا مهندس رضاپور، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان در خصوص سهم آب کشاورزی و صنعت و شرب توضیحاتی ارائه نمود و سپس به میزان بارندگی در استان که۸۰ میلی متر از متوسط کشوری بالاتراست اشاره کرد و گفت با این وجود از ۷ دشت استان ۶ دشت بحرانی بوده و بطور متوسط سالانه ۷۷ سانتیمتر سطح تراز آبهای زیر زمینی در آنها افت میکند که از آن بیشترین کاهش تراز به میزان یک متر و ۴۰ سانتیمتر بوده و به دشت ابهر اختصاص دارد .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان در این دیدار ، به آمار آب برنامه ریزی شده از منابع سطحی و زیرزمینی در دنیا اشاره نمود و پایداری سرزمین را مرهون مصرف ۲۰درصد از این منابع دانست.

وی مصرف این منابع را در کشور ایران ۷/۸۶ درصد بیان کرد و گفت :این مرحله بحران است و باید برای خروج از این مرحله ، راندمان کشاورزی را بالا و مصرف آب را کاهش داد.

رضاپور قیمت گذاری صحیح آب و تغییر الگوی کشت و نوع آبیاری را نیز از راهکارهای افزایش راندمان کشاورزی برشمرد.

این مقام مسئول ، تهیه سند بالا دستی را با توجه به حفظ امنیت غذایی و در نظر داشتن میزان مصرف و تولید محصولات کشاورزی و واردات و صادرات آن و با احتساب عرضه و تقاضای موجود در کشور ، ضروری دانست وآن را عامل کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و اختصاص منابع آبی بیشتر به صنعت و افزایش اشتغال بیان نمود.

در ادامه دیدار مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان ضمن خوش آمد گویی به حاضرین ، به عدم وجود تعادل در مصرف آب کشاورزی و بهای فروش برخی محصولات کشاورزان اشاره نمود و اظهار داشت: باید از کشت های کم مصرف آبی استفاده شود و مردم نیز به این باور برسند که افزایش راندمان مهم تر از توسعه کشاورزی است.

لطیفی به لزوم وجود برنامه جامع کشاورزی اشاره نمود و گفت : به لحاظ نیاز های استان باید ساختار کشاورزی اصلاح شده و برنامه جامع به کشاورزان ابلاغ گردد.

وی در این راستا نقش ، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی رسانه ملی را بسیار پررنگ و ارزشمند و ضروری بیان نمود.

این مقام مسئول با تاکید به لزوم فرهنگ سازی در مصرف آب و انرژی ، تهیه برنامه های مشارکتی را در راستای اطلاع رسانی و اگاهی بخشی و ارتقاء و پیشرفت کشور اسلامی ایران بسیار مهم تلقی کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات