وزیر نیرو اعلام کرد: در دولت تدبیر و امید، هرهفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آبرسانی سالم و پایدار وصل شده اند

مراسم بازدید از طرح مجتمع آبرسانی روستایی کوهستان بهارستان شهرستان نایین صبح روز پنجشنبه ۳۰ خرداد با حضور وزیر نیروانجام شد. در این مراسم وزیر نیرو اظهار کرد: این فرصت دست داد که در اولین سفر بنده به استان اصفهان از چندین شهرستان زیارت کنیم و درجریان برنامه های تامین آب قرار بگیریم . اردکانیان تصریح کرد: روستاهایی که در مناطق مرکزی هستندنباید خالی از سکنه بمانند هر چند اقدامات زیادی در دوره های مختلف به برکت خون شهدا و به ثمر رساندن آن توانستیم انجام دهیم که مجموعه افتخارآمیزی از اقدامات هم است ولی هنوزفاصله هایی وجود دارد و باید این فاصله ها هرچه سریعتر پر شود.
وی با بیان اینکه در کشور خشک و نیمه خشکی مانند ایران تحول چشمگیری درحوزه آب صورت گرفته است ادامه داد: در مراسم افتتاح تصفیه خانه فاضلاب خوانسار اعلام کردم که در طول رژیم گذشته مجموعه تصفیه خانه های کشور از ۲۴عدد تجاوز نمی کرد حتی در این زمان وابستگی های بیشتری با کشورهای خارجی وجود داشت ولی با این حال تعداد تصفیه خانه محدود بود اما در شرایط کنونی ۱۴۲تصفیه خانه آب در حال بهره برداری است واین نشان دهنده اقدامات ارزشمندی است که بعد از انقلاب در این حوزه عملیاتی شده است.
وزیر نیرو بیان کرد: درسال ۹۲ به بعد دراین بخش اقدامات زیادی انجام شده است و دولت تدبیرو امید موفق شد عملکردهای مناسبی در این زمینه رقم بزند، درطول ۶ سال شش و نیم میلیون نفرجمعیت روستایی تحت پوشش شبکه آبرسانی شرب قرار گرفتند و تا پایان دولت دوازدهم این میزان به ۹ میلیون نفر خواهد رسید .
اردکانیان ادامه داد: تاکنون در هرهفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آبرسانی سالم و پایدار وصل شده اند و فعالیت های زیادی در زمینه برق رسانی روستایی نیز انجام شده است. همچنین در این دولت می توانیم گزارش دهیم هرهفته ۸ روستا به شبکه سراسری برق وصل می شوند و با توجه به اینکه برق نقش زیادی درآرامش مردم دارد این هم دستاورد بزرگی است که در دولت تدبیر و امید انجام شده است.
وی عنوان کرد: ما باید ازراه قدردانی این نعمت ها موجبات ازدیاد آنها را فراهم کنیم به ویژه تشکر می کنیم از هموطنان ساکن در مناطق خشک و نیمه خشک کشورکه در یک سازگاری تاریخی با طبیعت غلبه کردند و ثابت کردند که در پایمردی کمتر از مرزنشیان کشور نیستند و نخواهند بود.
اردکانیان تاکید کرد: آنچه مهم است عدد جمعیتی است که از شبکه آبرسانی ها بهره برداری می کنند. تا جمعیت وجود دارد فاضلاب هم تولید می شود و فاضلاب تصفیه شده مهم ترین منبع برای صنایع است بنابراین و باید به سمت تشویق صنایع برویم به ویژه صنایعی که در این مناطق فعالیت دارند.
در ابتدای مراسم، سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هدف از اجرای این طرح را تامین آب شرب سالم و پایدار برای بیش از ۵۰۰۰ نفر از اهالی روستاهای این شهرستان عنوان کرد و در خصوص مشخصات کلی این طرح آبرسانی اظهار داشت: برای اتمام عملیات اجرایی و بهره برداری از این طرح، ۵۶ کیلومتر لوله گذاری خط انتقال آب با لوله های چدن نشکن، فولادی و پلی اتیلن، ۴ باب مخزن ذخیره بتنی با مجموع ظرفیت ۲۰۰۰ مترمکعب، یک باب ایستگاه پمپاژ آب و یک باب آب شیرین کن احداث خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان یک شرکت در شهر اصفهان می باشد

      نظرات