انجام عملیات رسوبزدایی خط انتقال وشبکه توزیع آب با...

انجام عملیات رسوبزدایی خط انتقال وشبکه توزیع آب با...

برای اولین بار درآب وفاضلاب روستایی ارومیه صورت گرفت؛

انجام عملیات رسوبزدایی خط انتقال وشبکه توزیع آب با دستگاه واترجت

مدیر امور آب وفاضلاب روستایی ارومیه از انجام عملیات رسوبزدایی خط انتقال وشبکه توزیع آب با استفاده از دستگاه واترجت خبر داد.

سیدمهدی عصمت ساعتلو با بیان اینکه عملیات رسوبزدایی با استفاده از دستگاه واتر جت در روستاهای «لور» و «بالاجوق» انجام گرفته است، اظهار داشت: افت فشار و قطع ناگهانی آب این دو روستادر خرداد ماه سال جاری، به رغم آبرسانی سیار مستمر، سبب بُروز مشکلات حاد  و بروز شرایط سخت برای روستائیان را فراهم آورد.

وی گفت: متعاقب اهمیت این موضوع، با برگزاری جلسه اضطراری مدیریت بحران در امور آب وفاضلاب روستایی، ضمن شناسایی حجم عملیات، نسبت به بررسی سریع ترین، قابل اجرا و ارزان ترین راهکارهای حل مشکل، اقدام گردید که در پی آن استفاده از واترجت به عنوان موثرترین راهکار، مورد تصویب قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه در این عملیات بالغ بر پنج کیلومتر خط انتقال وشبکه توزیع آب رسوبزدایی شد، افزود: گستردگی حجم رسوب، نیاز به رسوبزدایی متر به متر لوله ها را اجتناب ناپذیر کرده بود که این موضوع، سبب دشواری کار و طولانی شدن زمان عملیات می گردید.

وی ادامه داد:  در صورت لوله گذاری جدید، نیاز به اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال ریال بود که با توجه به وضعیت اعتبارات، حصول نتیجه لازم در شرایط کنونی به هیچ عنوان میسر نبود.

ساعتلو  با قدردانی از مساعدت های آبفای شهری ارومیه در واگذاری دستگاه واتر جت، اظهار کرد: استفاده از رویکردهای نوین مدیریتی و اجرایی با توجه ویژه به ریسک موضوعات، می تواند در موارد مشابه، مفید و البته راهگشا باشد.

وی افزود: تغییر منشاء تامین آب شرب، تغییر ساختار شبکه توزیع و تعبیه شیرتخلیه در مکانهای مورد نیاز، از جمله دیگر اقداماتی است که جهت جلوگیری از رخداد موارد آتی، صورت پذیرفته است.

ساعتلو در پایان از صبر و شکیبایی روستائیان در همکاری با شرکت آب و فاضلاب روستایی در طول مدت انجام عملیات رفع مشکل، قدردانی کرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات