شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی دو بال ارتقای جامعه

شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی دو بال ارتقای جامعه

مجید رضازاده در ویژه برنامه"زیستن به توان امید"که به اهتمام فرهنگ سرای معراج سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد، همت والای شهرداری و سازمان فرهنگی به عنوان شرکای اجتماعی سازمان بهزیستی در حمایت از برنامه های اجتماعی این نهاد را ستودنی دانست.

وی در این برنامه از ایجاد بانک ذخیره بیماری‌های ژنتیکی در کشور با اجرای طرح پیشگیری از معلولیت‌های گروه هدف سازمان بهزیستی کشورخبر داد.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بخش زیادی از افرادی که زیر پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند و از خدمات بهزیستی استفاده می کنند دارای معلولیت و اختلالات ژنتیکی هستند، تصریح کرد: سازمان بهزیستی در تلاش است با ایجاد این بانک اطلاعاتی، غربالگری و پیشگیری، از تکرار این معلولیت ها در خانواده‌ها جلوگیری کند.

رضازاده با اشاره به اینکه آمار بیماری RP رتینیت پیگمانتوزا (نوعی بیماری ژنتیکی چشمی) در کاشان حتی از رقم استاندارد جهانی نیز بالاتر است بر طرح بررسی این بیماری و شناخت ژن ایجاد معلولیت آن تاکید و اظهار کرد: علت این بیماری به احتمال زیاد ازدواج های فامیلی است اما بررسی های بیشتری برای شناخت بوجود آمدن این بیماری نیاز است تا نتیجه نهایی حاصل می شود.

در ادامه این برنامه، معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان، از سلامت به عنوان رکن اصلی توسعه هر کشور نام برد و گفت: سازمان بهزیستی به عنوان سازمانی که محور سلامت را بر عهده دارد نقش مهمی درتوانمند سازی و ارتقای سلامت اجتماعی ایفا می کند.

محمدسعید محمدی با بیان اینکه سازمان بهزیستی با کمک افراد مسئولیت پذیر و بازاریابی اجتماعی توانسته در رابطه با وظایفش اقدامات خوبی انجام دهد، پاسخگویی به بخشی از وظایف بهزیستی را مدیون همکاری مردم دانست.

وی به اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته پیرامون کاهش معلولیت اشاره و از کاهش نابینایی مادرزادی در استان اصفهان خبر داد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان نیز در این برنامه به بیان اهم ماموریت های سازمان و تلاش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی پرداخت.

مرتضی والی زاده با ارائه گزارش مختصری از اقدامات سازمان با موضوع اجتماعی، به همکاری سازمان و اداره بهزیستی در پرداختن به مباحث اجتماعی بویژه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کاشان و همچنین استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برای آموزش مهارت های زندگی اشاره  و بر تدوام فعالیت های این دو نهاد تاکید کرد.

در ویژه برنامه زیستن به توان امید، علاوه بر اجرای تعدادی ازهنرمندان کاشان، برنامه های متنوع هنری توسط مددجویان و توان یابان تحت نظارت اداره بهزیستی کاشان در فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان اجرا شد که بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

شایان ذکر است معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور به منظور افتتاح دو مرکز مشاوره بخش خصوصی زیر نظر اداره بهزیستی به کاشان سفر کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات