قرار گرفتن دانشگاه آزاد کرج در رنکینگ شش هزار دانشگاه برتر جهان

قرار گرفتن دانشگاه آزاد کرج در رنکینگ شش هزار دانشگاه برتر جهان

www.BanaNews.irرئیس دانشگاه آزاد واحد کرج گفت: واحد کرج اولین واحد دانشگاه آزاد اسلامی بود که در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار به رنکینگ جهانی شش هزار دانشگاه برتر جهان راه یافت و توانست سه دوره متوالی در این فهرست قرار بگیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رامین حاجی خانی ظهر سه شنبه در مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج پس از خیرمقدم به مسئولین و حاضرین با اشاره به تاسیس واحد کرج در خرداد ۶۳ با حمایت های جاسبی، از زحمات پیراینده و دکتر نژادهاشمی به عنوان روسای سابق این دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.

وی با ارائه آمار و مستندات به بیان شماری از موفقیتها، پیشرفتها و فعالیتهای واحد کرج در سالهای اخیر پرداخت و گفت: واحد کرج با داشتن بیش از ۲۱۶ هزار جلد کتاب، ۱۲ سالن اجتماعات، هزار و ۷۰۰ دستگاه رایانه عملیاتی در ۳۹ سایت کامپیوتر، ۱۶۰ آزمایشگاه عملیاتی و زیبا، مقام اول مالی سال ۸۸، قهرمانی های ارزشمند در رشته های ورزشی از جمله کسب مدال های ارزشمندی در گوانجو، کسب مقام های متعدد اول تا سوم مسابقات دانشجویی بتن و سازه های سبک ماکارونی را کسب کرده است.

وی ثبت بیش از ۷۴ اختراع علمی از جمله قایق و هواپیمای بدون سرنشین، کفش راه رفتن روی آب، تونل باد آزمایشگاهی و ...، ۳۸۰ مقاله ISI ، ۶۳۰ طرح پژوهشی، ۱۷۰ عنوان کتاب چاپ شده، مقام های متعدد در مسابقات قرآن و عترت، مسجد نمونه کشوری، مقام برتر اقامه نماز در بین دانشگاه ها و سازمان های استان البرز، مقام اول مالی در بین ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی و ... را نیز از دیگر افتخارات این واحد برشمرد که حاصل آن امتیازی است که سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و ... اعلام می کند.

حاجی خانی با اعلام رتبه چهار هزار و ۵۳۸ واحد کرج در سال ۹۰ در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور، این واحد را به عنوان دومین واحد دانشگاه آزاد اسلامی معرفی کرد و به مقایسه امتیاز این واحد دانشگاهی با واحدهای مطرح کشور پرداخت.

رتبه ۳۳ تولید علم در بین دو هزار واحد دانشگاهی

وی افزود : افتخار داریم که دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از بین حدود دو هزار دانشگاه و موسسه آموزش عالی در سال ۸۹ توانست رتبه ۳۳ را در تولید علم به دست آورد و به لحاظ تولید علم در ردیف دانشگا های برتر کشور قرار دارد.

حاجی خانی عنوان کرد: واحد کرج اولین واحد دانشگاه آزاد اسلامی بود که در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار به رنکینگ جهانی شش هزار دانشگاه برتر جهان راه یافت و توانست سه دوره متوالی در این فهرست قرار بگیرد که در سال ۲۰۱۱ با کسب رتبه چهار هزار و ۸۰۹ در این رتبه بندی نیز بعد از واحد علوم و تحقیقات بالاترین رتبه در بین واحدهای دانشگاه های آزاد اسلامی را به خود اختصاص داده و در بین دانشگاه های معتبر کشور در این رنگینگ نیز جایگاه سی ام را دارا بوده است.

وی ادامه داد این واحد بالاتر از بسیاری از دانشگاه‌های معتبر کشور همچون دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی قرار دارد و این چیزی نیست جز اثرگذاری بیست و هفت ساله واحد کرج که باعث افتخار استان البرز و شهر کرج هستیم و این امر مدیون تلاش ها و زحمات بی دریغ کارکنان صبور و با جدیت، استادان با تدبیر و دانشجویان ساعی دانست.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، حاجی خانی در پایان سخنان خود گفت: با توسعه فضاهای عمرانی و آموزشی نیاز این مرکز در این بخش جبران شده و اکنون در زمینه های علمی زیر ساختهایی فراهم شده و می رویم تا به الگویی برتر در سراسر کشور در مجامع بین المللی تبدیل شویم .

دستیابی به رنکینگ جهانی کمتر از ۱۵۰۰ از برنامه های آتی واحد کرج

وی اهداف آتی واحد کرج را در دهه چهارم عمر دانشگاه آزاد اسلامی که به بیان دکتر جاسبی اربعین دانشگاه نامگذاری شده و با عنایت به نامگذاری سال جهاد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری را شامل ارتقاء جایگاه واحد کرج در رنکینگ جهانی از ۴۸۰۹ به کمتر از ۱۵۰۰ و قرار گرفتن در ردیف دانشگاه های اول جهان، تبدیل شدن به یکی از ۱۰ دانشگاه اول کشور، افزایش رشته های دکتری و کارشناسی ارشد و تبدیل مقاطع کارشناسی به کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی و حذف مقاطع کاردانی مطرح کرد.

وی تعدیل تعداد دانشجو از ۳۳۰۰۰ به ۲۲ الی ۲۵۰۰۰، تبادل دانشجو با کشورهای دیگر و جذب دانشجویان خارجی، ساخت واحد علوم و تحقیقات البرز و بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی، ساخت کتابخانه و مرکز فناوری های نوین بسیار زیبای دانشگاه با ظرفیت ۴۰۰ هزار جلد کتاب و با سالن اجتماعات ۱۵۰۰ نفره، ساخت دانشکده علوم، بهینه سازی آزمایشگاه ها، کارگاه ها و مراکز تحقیقات پژوهشی واحد و .... از دیگر برنامه ها دانست.

وی در پایان از مسئولان کشوری و استان حاضر در مراسم درخواست کرد همچون گذشته در این امور یاریگر دانشگاه باشند.

 

    نظرات