بهره برداری از پل گاودانه در هفته دولت

بهره برداری از پل گاودانه در هفته دولت

رئیس اداره راه و ترابری شهرستان کهگیلویه از پیشرفت فیزیکی ۷۰درصدی احداث پل روستای گاودانه در این شهرستان خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدحسین نصیری گفت: فعالیت اجرایی پل روستای گاودانه از اسفندماه گذشته آغاز شده و از مجموع پنج پایه پل کار احداث سه پایه پل به اتمام رسیده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون یک دستگاه " لودر" در حال انحراف مسیر آب رودخانه برای احداث دو پایه بتنی دیگر این پل است.

نصیری اعتبار هزینه شده برای پل " گاودانه " را سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی عنوان کرد و بیان داشت: این پل پیاده روی دارای سازه فلزی به طول ۹۵ متر، عرض دو متر و ارتفاع ۲٫۵ متر می باشد.

وی بیان کرد: پل فلزی "گاودانه" تاهفته دولت امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

نصیری افزود: با بهره برداری از پل روستای گاودانه تعداد ۳۰خانوار این روستا می توانند عرض رودخانه مارون را به راحتی طی کنند.

روستانشینان محروم "گاودانه" در استان کهگیلویه و بویراحمد برای خروج از روستا مجبورند از رودخانه ای که بین جاده و محل زندگیشان واقع شده با وسیله ای به نام "گرگر" عبور کنند. "گرگر" تا به حال انگشت دست اعضای چندین خانواده روستایی را قطع کرده است.

آخرین قربانی "گرگر" یک دانشجوی ۲۰ ساله از اهالی این روستا بود که ماه گذشته یک انگشتش را در زیر چرخ گرگر از دست داد.

گزارش مشکلات روستای "گاودانه" ابتدا در خبرگزاری مهر انعکاس یافت و این خبرگزاری در مجموعه گزارشهایی به بررسی مشکل مردم این روستا پرداخت.

پس از پیگیریهای رسانه ها وزیر جهاد کشاورزی دستور رسیدگی فوری به وضعیت ساکنان روستای "گاودانه" و احداث پل پیاده روی برای عبور آنان از رودخانه "مارون" را صادر کرد.

 

 

    نظرات