افزایش ۷ برابری نرخ خدمات هتلی

افزایش ۷ برابری نرخ خدمات هتلی

www.BanaNews.irدبیر اتحادیه هتلداران ایران با بیان اینکه قیمت ۱۳۵ قلم کالای هتلی در کشور از مهرماه سال گذشته افزایش یافته گفت: هزینه خدمات هتلی از سال گذشته تا کنون ۴ تا ۷ برابر افزایش پیدا کرده اما اگر نرخ اتاق هتل را بالا ببریم همین تعداد اندک مسافر را نیز از دست می دهیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خسرو ایرانپور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هیچ تمایلی برای افزایش قیمت اتاق هتلها در ایام پیک سفر نداریم گفت: اکنون اگر نرخ اتاق هتل را بالا ببریم دیگر همان تعداد مسافرانی که در هتلها اقامت می کنند را نیز نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه قیمت ۱۳۵ قلم کالای هتلی در کشور از مهر ماه گذشته بالا رفته است، تصریح کرد: قیمت برق، آب و گاز و غیره هزینه هایی هستند که به قیمت تمام شده اتاق هتلها اضافه می شود به نحوی که از سال گذشته تا کنون ۴ تا ۷ برابر افزایش داشته است اما با این حال اعلام کردیم که تمایلی برای افزایش قیمت اتاقها نداریم تا همان تعداد مسافرانی که داریم را هم از دست ندهیم.

دبیر اتحادیه هتلداران ایران با بیان اینکه اگر قرار باشد افزایش نرخ داشته باشیم سقف فشرده شده نرخ را اعلام می کنیم اظهار کرد: با این حال این مسئله را در نظر می گیریم که باید الگوی مصرف انرژی را تغییر دهیم و از شیوه هایی مانند انرژی سیوینگ یا استفاده از تجهیزاتی که میزان مصرف انرژی را کاهش دهد استفاده کنیم.

انتشار گزارشهایی درباره کیفیت نامناسب هتلها، خودزنی است

وی درباره انتشار مصاحبه ها و گزارشهایی که به موضوع کیفیت نامناسب خدمات دهی هتلها و تناسب نداشتن قیمت و خدمات آنها می پردازد گفت: این کار نوعی خودزنی است چرا که وقتی گردشگران مشاهده می کنند، رسانه ها چگونه از وضعیت از هتلها و گردشگری ایران توسط انتقاد دارند، تصور بسیار بدی در ذهنشان بوجود می آید اما زمانی که به ایران می آیند اظهار می کنند آنچه تصور می کردند با واقعیت بسیار تفاوت داشته است.

ایرانپور تصریح کرد: در کشور نرخ یکسانی برای همه هتلها با درجه های یکسان وجود ندارد. به عنوان مثال هتل ۳ ستاره در اردبیل با هتل ۳ ستاره در مشهد قیمت متفاوتی دارد چون عواملی مانند ایام پیک سفر، میزان تقاضا و قیمت تمام شده برای هتلها با یکدیگر متفاوت است.

وی توضیح داد: در روزهایی که هوا گرم است هتل شهرهای جنوبی مسافر ندارند اما برعکس آن هتلهای شهرهای شمالی کشور مسافر بیشتری دارند.

طبق مصوبه، نرخ هتل هایی که از سال ۱۳۷۱ به بعد به بهره برداری رسیده اند، از ضوابط نرخ گذاری معاف هستند. بدین معنی که مدیریت هتل با سیاستهای داخلی خود می تواند به اقتضای شرایط زمانی نرخ مناسب را اعمال کند. دلیل تصویب این مصوبه، آن بود که دولت سرمایه گذاران را به ساخت هتل در کشور تشویق کند.

از مردم می خواهیم در هتلها اقامت کنند

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام پیک سفر در تابستان از مسافران خواست تا جایی که می توانند در هتلها اقامت کنند.

به گفته ایرانپور، ستاد تسهیلات اعلام کرد که در ایام نوروز ۱۶۰ میلیون سفر انجام شده است درحالی که تعداد کل تختهای کشور دو هزار تخت است. بنابراین کل تختهای کشور جوابگوی تنها دو درصد از مسافران است.

 

 

    نظرات