بازدید مشاوران امور زنان و خانواده دستگاههای اجرایی از سد مروک

به مناسبت دهه کرامت بازدید مشاورین امور زنان و خانواده دستگاه های اجرایی و بانوان شاغل در استانداری و فرمانداری از سد مخزنی مروک در شهرستان دورود به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای لرستان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان، به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و دهه کرامت بازدید نمایندگان بانوان  دستگاههای اجرایی از سد مروک با هدف آشنایی با منابع آبی و راهکارهای حفاظت از آن برگزار گردید.
در این بازدید مشاور امور زنان و خانواده شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به اهمیت و نقش آب در حیات و زندگی انسان ها و کاهش منابع آب تجدیدپذیر به ضرورت مدیریت مصرف انرژی به ویژه در بخش آب تاکید کرد.
شیدا برمه زیار افزود: اهمیت نقش سدها در کاهش تلفات و خسارات جانی و مالی در سیل اخیر لرستان کاملا مشهود بود و همه متخصصین در این حوزه به این باور رسیده اند که روند سدسازی در کشور باید ادامه یابد.
وی با بیان اینکه نقش بانوان به عنوان‌ مدیران داخلی خانواده در مدیریت مصرف بهینه آب بسیار موثر است، بیان کرد: طرح‌ ملی نجات آب از سال ۹۱ تاکنون به منظور فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به دانش آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی با همکاری شرکت های آب منطقه ای کشور شروع به فعالیت کرده و تاکنون ادامه دارد.
برمه زیار تصریح کرد: همچنین از سال گذشته، طرح جدید سواد آبی با جامعه هدف دوره متوسطه دوم به همت شرکت مدیریت منابع آب ایران و با هدف مشارکت هر چه بیشتر دانش آموزان و مربیان زیست شناسی آغاز گردیده و ادامه دارد.
در ادامه مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری ضمن تشکر از دکتر میرزایی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان، به اهمیت سد مروک در جلوگیری از تخریب شهر دورود در سیلاب اخیر اشاره کرد و بیان داشت: بازدید بانوان از پروژه های در دست اجرا علاوه بر ارتقا سطح علمی و دانش آنان در زمینه منابع آبی، سبب رشد و توسعه فکری و بینش عملی بانوان و افزایش نشاط و هم افزایی اجتماعی نیز می گردد.
در این بازدید، کامران صادق نیا مدیر امور آب شهرستان د‌ورود ضمن تشریح مشخصات فنی سد، اهداف و کاربردهای سدسازی و نقش سد مروک در پیشگیری از خسارات سیلاب فروردین ۹۸، به سوالات مدعوین نیز پاسخ داد.
لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای لرستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای لرستان

    شركت آب منطقه‌ای لرستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات