۹۶ درصد چاه های کشاورزی خراسان رضوی  مجهز به کنتور هوشمند...

۹۶ درصد چاه های کشاورزی خراسان رضوی مجهز به کنتور هوشمند...

معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: ۹۶ درصد چاه های کشاورزی استان مجهز به کنتور هوشمند هستند، همچنین تاکنون بر روی ۴۹۶ حلقه چاه آب شرب، ۵۱۷ حلقه چاه آبفا شهری و ۳۷ حلقه چاه آب در بخش روستایی کنتور هوشمند نصب شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد علی نعمت نژاد در بازدید مدیرکل دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب ایران از سامانه مانیتورینگ کنتور چاه های استان خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از بحث های بخش حفاظت از آب استان رصد کردن بهره وری آب های زیرزمینی و نصب کنتور هوشمند بر روی چاه ها است .

وی با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح یک هزار و ۳۰۰ کنتور در قالب تعادل بخشی در استان بر روی چاه ها نصب شده است، افزود: یکی از اقدامات خوب دیگری که انجام شد نصب کنتور های هوشمند آب و برق با هزینه متقاضیان بوده است .

معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: چاه های کشاورزی واجد شرایط در استان شامل هفت هزار و ۷۱۰ حلقه چاه و چاه های غیرکشاورزی شامل یک هزار و ۴۹۳ حلقه چاه می باشد که در مجموع برای ۹ هزار و ۲۰۳ حلقه چاه کنتور هوشمند نصب شده است .

وی تعداد کل چاه های مجاز خراسان را شانزده هزار و ۵۴۷ اعلام و اضافه کرد: از این تعداد شش هزار و ۴۳۷ غیر کشاورزی و ۱۰ هزار و ۱۱۰ چاه کشاورزی هستند .

نعمت نژاد با بیان اینکه ۹۶ درصد چاه های کشاورزی استان دارای کنتور هوشمند هستند، ابراز کرد: همچنین بر روی ۴۹۶ حلقه چاه آب شرب، ۵۱۷ حلقه چاه آبفا شهری و ۳۷ حلقه چاه آب در بخش روستایی کنتور هوشمند نصب شده است .

وی ادامه داد: از سال گذشته دو بحث را در بخش حفاظت و بهره برداری از منابع آبی استان دنبال می کنیم، یکی بحث پایش کنتورها و دیگری صحت سنجی کنتورها است که ما براساس هدف گذاری سال گذشته چهار هزار و ۳۰۰ حلقه چاه را صحت سنجی کردیم .

معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی تاکید کرد: در این خصوص یکی از راهکارهایی که برای صحت سنجی کنتورها دنبال می کنیم، این است که از متقاضیان خواسته شده جهت شارژ مجدد کنتورهای خود گواهی صحت و سالم بودن کنتور خود را از شرکت کنتور ساز همراه داشته باشند .

وی ابراز کرد: امسال پایش پنج هزار و ۷۰۰ کنتور هوشمند را در دستور کار قرار دادیم که متاسفانه به دلیل افزایش نرخ ارز و گران شدن قطعات نتوانستیم به این برنامه ریزی دست پیدا کنیم .

نعمت نژاد اظهار کرد: البته از ابتدای سال تاکنون سه هزار و ۸۴۷ تابلو ثبت نام شده، سه هزار و ۳۸۰ حلقه چاه بروز رسانی شده و یک هزار و ۲۰۰ مودم بر روی کنتورهای هوشمند نصب و یک هزار و ۲۰۰ مودم نیز در سامانه اطلاعاتی ما ثبت و وارد شده است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات