رفتار شایسته با مردم معیار ارزیابی مدیران شهری

رفتار شایسته با مردم معیار ارزیابی مدیران شهری

شهردار اصفهان گفت: رفتار شایسته با مردم یکی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است، بنابراین باید با مردم برخورد خوبی داشته باشید.

قدرت الله نوروزی در دومین نشست فصلی مدیران شهرداری در سال ۹۸ اظهار کرد: مقاصد راهبردی و میانی برنامه‌های عملیاتی شهرداری از سال ۹۸ طبق یک برنامه سه ساله تا سال ۱۴۰۰ و حول هفت محور است، البته عدد هفت را برای تمام برنامه ها انتخاب کرده و امیدواریم تمام این عددها به نحو شایسته عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: در این برنامه و مقصدهای راهبردی آن تلاش می‌کنیم در مرحله نخست آلاینده‌های محیطی را با تمرکز بر آلودگی هوا کاهش دهیم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: باید در طول این سه سال روی موضوع آلاینده‌های محیطی متمرکز شد و آمد و شد وسایل نقلیه را ساماندهی و همچنین سرانه فضای سبز اکولوژیک را نه تنها حفظ کرده بلکه افزایش دهیم.

نوروزی ادامه داد: ناگزیر هستیم فرایند مدیریت پسماند را به گونه‌ای انجام دهیم تا شاهد کاهش آلاینده‌های محیطی باشیم و اگر این اتفاق بیفتد در مقصد اول برنامه به توفیق دست پیدا کرده‌ایم.

وی با تاکید بر بهینه سازی تردد شهروندان در شهر گفت: برای تحقق این هدف باید حمل ونقل عمومی را توسعه داده و به مترو توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا استفاده شهروندان از خودروهای شخصی کاهش پیدا کند.

بهره‌برداری بهینه از سرمایه‌های مادی و معنوی

شهردار اصفهان افزود: باید گلوگاه‌های ترافیکی شهر باز شود و مدیران مناطق  ۱۵ گانه موظف شوند برای بازگشایی گلوگاه ها چاره اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه باید بهره برداری بهینه از سرمایه های مادی و معنوی انجام شود، گفت: مدیران سرمایه‌های بزرگ در شهرداری هستند و سرمایه های انسانی، اطلاعاتی و اقتصادی باید مورد بهره برداری بهینه قرار گیرد.

نوروزی ادامه داد: باید نسبت به تاب‌آوری شهر با تاکید بر افزایش ایمنی در محیط‌های شهری توجه کرده و از ترویج پدافند غیرعامل استقبال کرده و در این راستا سرمایه گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه بازآفرینی در بافت های ناکارآمد، تاریخی و فرهنگی شهر امری ضروری است، گفت: برای تحقق این موضوع جلساتی با اداره کل راه و شهرسازی استان و استانداری اصفهان برگزار شده است.

شهرداراصفهان اظهار کرد: باتوجه به اینکه ۵۰۰ هکتار از فضای شهر اصفهان بافت تاریخی است، اگر شعار تاب آوری می‌دهیم باید برای این بافت‌ها چاره اندیشی و بافت فرسوده را بازآفرینی کنیم.

وی تاکید کرد: باید به سرزندگی فضاهای شهری به صورت ویژه توجه شود و مکان‌ها و مسیرها را به گونه‌ای بسازیم که غنای حسی در شهروندان ایجاد شود.

نوروزی با بیان اینکه باید طرح‌های توسعه شهری تحقق بخشیده شود تا برنامه سه ساله را یک برنامه عملیاتی با قابلیت اجرایی‌شدن ببینیم، تاکید کرد: این برنامه‌ها باید با هم افزایی و همکاری به صورت گام به گام عملیاتی شود و در عرصه های مالی نیز حمایت های لازم صورت گیرد.

وی با تقدیر از مدیران مناطقی که در بخش جذب درآمد در منطقه خود تحول ایجاد کرده اند و گفت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بعضی از مناطق در جذب بودجه یک درصد از آنچه پیش بینی شده بود، جلوتر هستند، اما بعضی مناطق باید تلاش بیشتری داشته باشند و برای تحقق اعتبارات و اجرای پروژه‌ها بیشتر تلاش کنند.

مانعی برای سخن گفتن مدیران با مردم ایجاد نکردیم

شهرداراصفهان با بیان اینکه هرکدام از مدیران شهری یک رسانه، آگاهی بخش و تبیین کننده فعالیت‌ها به شمار می‌روند، افزود: برای سخن گفتن مدیران با مردم هیچ گاه مانعی ایجاد نکرده‌ایم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: درصدد نیستیم که به مردم اعلام کنیم درصد جذب بودجه چه رقم بوده یا اینکه شهرداری اصفهان در بخش جذب بودجه در ایران اول شده است، اما همه اهداف را می خواهیم در راستای یک رفتار انسانی با مردم پیش ببریم.

شهرداری جای باند و باندبازی نیست

نوروزی با بیان اینکه برخورد مدیران شهری با مراجعه کنندگان و رعایت حقوق شهروندی و اخلاق بسیار حائز اهمیت است، افزود: این ویژگی‌ها می‌تواند رضایت درونی را حاصل، خنده را برلب‌ها و شادی را در دل‌ها ایجاد کند.

وی با بیان اینکه شهرداری جای باند و باندبازی و گروه بازی نیست، همه باید کار کنیم و با هم صادق باشیم، تاکید کرد: رفتار شایسته با مردم یکی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است، بنابراین باید با مردم برخورد خوبی داشته باشید.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری چندین رویداد مهم در شهراصفهان برگزار خواهد شد، گفت: باید میثاق نانوشته‌ای داشته باشیم تا در این رویدادها به خوبی مشارکت کرده و شهر را به سویی حرکت دهیم که هرکس در روز رویداد، احساس کند شهر در مسیر واقعی خود قرار دارد.

نوروزی از جمله این رویدادها را اعیاد غدیر، قربان و جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: باید برای تبلیغات این اعیاد و رویدادها هماهنگی لازم بین تمام اجزای شهر وجود داشته باشد.

وی گفت: جشنواره کودک باید امسال متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شود، همچنین از تمام ظرفیت‌های چهارباغ در طول ایام برگزاری جشنواره استفاده شود.

تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های شهر

شهرداراصفهان با اشاره به پروژه‌های شاخص شهرداری اصفهان در مناطق ۱۵گانه اظهار کرد: در منطقه دو امسال بودجه خوبی به پایانه صمدیه تخصیص یافته و باید سازمان پایانه‌های مسافربری برای تحقق این پروژه کمک کرده و تعهدات خود را عملیاتی کند.

وی افزود: در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان پایانه جنوب غرب (اندیشه) در دستور کار قرار دارد و مدیر منطقه ۱۳، معاون حمل و نقل و ترافیک و سایر بخش‌های مربوطه باید همکاری لازم را برای اجرای آن انجام دهند.

نوروزی با بیان اینکه برای احداث پایانه شمال شرق در منطقه ۱۴ فعالیت‌های خوبی انجام شده و باید همکاری لازم با دستگاه‌های مربوطه انجام شود، گفت: پروژه احیا محور چهارباغ از دیگر پروژه‌های شهرداری است که برای تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای داریم.

وی ادامه داد: پروژه زباله سوز پزشکی در منطقه چهار و پروژه ساختمان مدیریت بحران در منطقه هفت نیز در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه سالن گلستان شهدا در منطقه شش شهرداری اصفهان باید امسال به نتیجه برسد، افزود: علی رغم اینکه دو سوم پرداخت هزینه‌های این پروژه برعهده استانداری و بنیاد شهید بود، باتوجه به همکاری کمرنگ این دو دستگاه منطقه شش اجرای تمام پروژه را برعهده گرفت.

وی با بیان اینکه پروژه شهرسازی الکترونیک توسط معاونت شهرسازی و معماری و معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی درحال اجرا است، گفت: مطالعات طرح پاتوق شهری در محل میدان بزرگمهر درحال اتمام است تا در شورای اسلامی شهر تصویب نهایی شود.

نوروزی از طرح پساب و طرح پهنه‌های فضای سبز به عنوان دیگر پروژه‌های شهرداری یاد کرد و افزود: مطالعات طرح تراموا نیز در حال انجام است و برای تامین اعتبار آن مذاکراتی با رییس بانک مرکزی انجام شده تا ۱۵۰ میلیون یورو اعتبار و اوراق مشارکت تامین کنیم تا بخش هایی از آن اجرایی شود.

حلقه حفاظتی شهر از بزرگترین پروژه‌ها است

وی با بیان اینکه طرح حلقه حفاظتی شهر پس از مترو بزرگترین پروژه استان و حتی کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: بخش زیادی از این پروژه به طول ۷۸ کیلومتر با ۷۵متر عرض و ۲۳ تقاطع غیرهمسطح در شهراصفهان است و برای بخشی که در محدوده شهر نیست، توافقاتی با ارتش در حال انجام است.

شهردار اصفهان گفت: سامانه اتوبوس های تندرو درحال پیگیری است و روز گذشته ۵۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت برای توسعه آن دریافت شد البته ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته تا در دیوان محاسبات مباحث آن بررسی شود.

وی ادامه داد: درگذشته برای خط یک مترو شش تا هفت سال شهروندان در ترافیک چهارباغ یا سایر معابر، کارگاه های عمرانی مترو را مشاهده می‌کردند و فعالیت در شهرداری را نظاره گر بودند، اما در شیوه جدید و برای احداث خط دو قطار شهری همه اقدامات زیرزمین اتفاق می افتد و به دور از نگاه شهروندان است.

آغاز عملیات اجرایی خط دو از ایستگاه مدرس نجفی در هفته آینده

شهردار اصفهان با بیان اینکه از هفته آینده احداث خط دو مترو از سمت ایستگاه مدرس نجفی نیز آغاز می شود و فعالیت از دو جبهه ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده فعالیت ها در سه شیفت انجام می شود و این مهم یعنی شش برابر کردن فعالیت‌ها و البته آزادسازی ها برای احداث ایستگاه های خط دو باید سرعت بگیرد.

نوروزی با ابراز خرسندی از روندپیشرفت احداث تقاطع غیرهمسطح (آفتاب) در بزرگراه شهید اردستانی افزود: تقاطع غیرهمسطح مهتاب نیز در مسیر رینگ چهارم، در منطقه۹ احداث خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه میدان امام علی (ع) در منطقه سه شهرداری اصفهان، افزود: در محوطه زیرین این میدان ۱۴ هزار متر مربع زمین وجود دارد که سه هزار متر آن پارکینگ و ۱۱ هزار متر به فروشگاه رفاه اختصاص یافته تا رونق به میدان بازگردد.

شهردار اصفهان با اشاره به طرح میدان شورا واقع در ابتدای خیابان چهارباغ بالا، سمت هتل پل گفت: توافق های اولیه با هتلی که متعلق به بنیاد مستضعفان است انجام شده و شهرداری‌های مناطق پنج و شش باید اهتمام بیشتری برای تحقق این طرح داشته باشند.

وی با اشاره به خارج شدن کارخانه ناز از محدوده شهری و استقرار در میمه گفت: این آخرین کارخانه ای است که از شهر اصفهان خارج شده و امیدواریم روزی برسد که تقاطع غیرهمسطح نصف جهان و رینگ چهارم باعث تغییرکاربری کارخانه قند شود و با فروش زمین کارخانه به محل بهتری انتقال پیدا کند.

نوروزی با اشاره به محور گردشگری رهنان تصریح کرد: محور گردشگری رهنان محرک توسعه است.

وی تاکید کرد: قراردادی منعقد شده تا حمام رهنان مثل یک کارخانه پردرآمد برای رهنان جذب توریست و درآمد، اشتغالزایی و کارآفرینی داشته باشد و رهنان تحت تاثیر حمام گردشگری دچار تحول شود.

به گزارش ایمنا، در پایان دومین نشست فصلی مدیران شهرداری اصفهان در سال ۹۸  از سازمان های برتر در ارزیابی عملکرد سال ۹۷ تقدیر و تکریم تلاشگران شهرداری با اهداء لوح تقدیر توسط شهردار اصفهان انجام شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات