رئیس سازمان فضای سبز شهرداری بیرجند خبر داد:

رئیس سازمان فضای سبز شهرداری بیرجند خبر داد:

رئیس سازمان فضای سبز شهرداری بیرجند خبر داد :آب بزرگترین مشکل فضای سبز بیرجند/خرید پساب تصفیه خانه برای آبیاری

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند آب را مهم ترین مشکل پیش روی فضای سبز دانست و گفت: در این راستا تفاهم نامه ای برای خرید پساب تصفیه خانه آب شهری منعقد شده است .

مهندس امیر ابراهیم زاده با اشاره به پروژه ایجاد کمربند سبز در بیرجند بیان کرد: این پروژه ۶۰ هکتار بوده که تاکنون در ۲۴.۵ هکتار درخت کاری انجام شده است .

وی ادامه داد: همچنین طی سال گذشته ۱۴ هکتار از این پروژه به عنوان پارک خطی به بهره برداری رسیده است .

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اظهار داشت: افزایش سرانه فضای سبز شهری و درختکاری از اهداف اولیه اجرای کمربند سبز بوده اما می‌تواند در مواقع بحران به عنوان سکونت گاه غیر رسمی هم استفاده شود .

ابراهیم زاده بیان کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و جداسازی بافت ناکارآمد شهری از دیگر اهداف اجرای پروژه کمربند سبز است .

وی با بیان اینکه فاز اول کمربند سبز از میدان سفیر امید تا دانشگاه آزاد انجام شده است، افزود: فاز دوم این پروژه قسمت شرقی و فاز سوم از میدان دانشگاه آزاد تا میدان آدینه و جوادیه تعریف شده است .

ابراهیم زاده آب را مهم‌ترین مشکل پیش روی فضای سبز دانست و اذعان داشت: در این راستا تفاهم نامه‌ای برای خرید پساب تصفیه خانه آب شهری منعقد شده است .

وی با بیان اینکه در این راستا پساب تصفیه خانه شهری برای تغذیه دریاچه مصنوعی پارک جنگلی انتقال داده می‌شود، اضافه کرد: همچنین مخزنی در میدان سپاه تعبیه شده تا با مخلوط پساب با آب چاه، آب برای آبیاری فضای سبز به کیفیت لازم برسد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات