شهردار اردکان: شهرداری برای رونق و توسعه گردشگری...

شهردار اردکان در شورای میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان گفت: اردکان تا رسیدن به جایگاه واقعی خود در صنعت تورسیم راه زیادی در پیش دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان، اباذر غفوری با بیان اینکه صنعت گردشگری راهکاری مناسب برای توسعه شهر و ایجاد محیطی سالم برای زندگی در شهر است؛ افزود: شهرداری برای رونق و توسعه گردشگری اردکان چهار گام بر می‌دارد.

وی از ایجاد مسیر گردشگری برای معرفی و عرضه هر چه ‌بهتر فراورده‌های کنجدی در پایتخت محصولات کنجدی به گردشگران داخلی و خارجی خبر داد و افزود: فاز اول مسیر گردشگری در راستای معرفی محصولات کنجدی اردکان از میدان چادرملو تا میدان شهدا تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار اردکان با اشاره به اینکه اردکان دروازه شمالی استان یزد به شمار می‌رود و همواره مسیر گردشگرانی است که مرکز، جنوب یا جنوب شرق کشور را مقصد سفرهای خود قرار داده‌اند؛ تصریح کرد: هر شهری می‌تواند درآمدهای خوبی از حضور گردشگران به دست آورد و همین عامل باعث ثبات جامعه شهری و توسعه سرمایه‌گذاری می‌شود.

غفوری بیان داشت: اردکان در حوزه‌های میراث فرهنگی و صنایع‌دستی دارای پتانسیل‌هایی است که قابلیت معرفی و ثبت جهانی دارند که باید نسبت به آن اهتمام ورزید که شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان مصمم به اجرای آن هستند و قطعاً می‌توان این موضوع را با همکاری شورای میراث فرهنگی شهرستان سرعت بخشید.

شهردار اردکان موضوع خواهرخواندگی شهر اردکان با ایمولای ایتالیا را گام دیگر شهرداری و شورای اسلامی شهر برای توسعه گردشگری اردکان برشمرد و اظهار داشت: از طریق خواهرخواندگی و تعاملات فرهنگی می‌توانیم، داشته‌های فرهنگی، ارزشی، دینی و بومی اردکان را به دنیا نشان داده و آن‌ها را اشاعه دهیم.

وی اردکان را مهد همزیستی ادیان دانست و خاطرنشان کرد: اردکان بیشترین اجتماع زرتشتیان استان یزد را در خود جای داده است بنابراین راه‌اندازی موزه ادیان در بافت تاریخی شریف‌آباد با همکاری بخش خصوصی و دیگر نهادهای دولتی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر: نگاه شهرداری اردکان به میراث فرهنگی نگاه حمایتی است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اردکان نیز در این نشست خواستار تحقق بخشیدن دغدغه‌های حوزه میراث فرهنگی و پرهیز از هرگونه سست‌کاری در این حوزه شد و بیان داشت: نباید از توسعه گردشگری بترسیم و تنها جنبه منفی آن را ببینیم بلکه باید از این ظرفیت بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

محمدجواد شاکر افزود: آثار فرهنگی تاریخی، تاریخ و فرهنگ ما را تشکیل داده است و همه باید کمک کنند تا این هویت‌های تاریخی حفظ شود و در این میان شهرداری‌ها نقش مهمی در حفظ این هویت‌های تاریخی دارند، در سال‌های اخیر نگاه شهرداری اردکان به میراث فرهنگی که هویت شهر را تشکیل می‌دهد، نگاه حمایتی است.

وی اظهار داشت: مجموعه پردیسان می‌تواند تحولی عظیم در حوزه صنعت گردشگری منطقه ایجاد کند که باید هرچه زودتر گره این زیرساخت مهم باز شود.

شاکر در پایان خاطرنشان کرد: امروزه شهر اردکان با دارا بودن پتانسیل‌های متعدد در حوزه تاریخی و صنعتی بایستی به فکر یک زیرساخت مناسب برای استفاده و درآمدزایی اقتصادی از این ظرفیت‌ها باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اردکان

    منبع خبر

    شهرداری اردکان

    شهرداری اردکان

    شهرداری اردکان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر اردکان می باشد

      نظرات