درج عنوان طرح احداث سد فینسک در قانون بودجه سال 1398 و اقدامات انجام...

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان از درج عنوان طرح احداث سد فینسک در قانون بودجه سال 1398 با اعتبار مصوب 70 میلیارد ریال خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان : ایرج حیدریان از احداث سد فینسک به عنوان یکی از برنامه های مهم و میان مدت شرکت آب منطقه ای سمنان جهت تامین بخشی از نیاز آب شرب شهرستانهای سمنان ، مهدیشهر و سرخه نام برد .

وی افزود : سد مخزنی فینسک با هدف تنظیم 37/10 میلیون متر مکعب آب در سال و تامین بخشی از نیاز آب شرب شهرستانهای سمنان ، مهدیشهر و سرخه به میزان 5/7 میلیون متر مکعب در سال می باشد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان همچنین خاطر نشان کرد : به منظور آب شرب به شهرستانهای مذکور احداث سامانه انتقال آب شامل خط لوله فولادی به طول 76 کیلومتر ، چهار ایستگاه پمپاژ و سه نیروگاه برقابی پیش بینی  شده است .

ایرج حیدریان به اقدامات انجام شده این شرکت برای اجرای این طرح اشاره کرد و اظهار داشت : تکمیل مطالعات مرحله دوم طرح ، فرآیند اخذ مجوز تخصیص آب و مجوز زیست محیطی تا کنون صورت گرفته است .

وی افزود : انجام مطالعات پدافند غیرعامل سد و سامانه انتقال آب ، تهیه گزارش توجیهی جهت استفاده از تسهیلات فاینانس داخلی و ارسال آن به شرکت مدیریت منابع آب ایران و در نهایت درج عنوان طرح احداث سد فینسک در قانون بودجه سال 98 با اعتبار مصوب 70 میلیارد ریال از دیگر اقدامات صورت گرفته برای این طرح می باشد .

وی با اشاره به رفع موانع و مشکلات پیش روی احداث سد مخزنی فینسک و سامانه انتقال آب از جمله عدم تخصیص اعتبار مصوب سال جاری و عدم پیش بینی اعتبار مورد نیاز سالهای آینده در قانون بودجه و نیز مرتفع نمودن آنها ، اظهار امیدواری کرد انشالله با موافقت سازمان برنامه و بودجه با فاینانس ماده 56 این طرح ، شاهد تغییرات مثبت در رشد و توسعه منطقه باشیم .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای سمنان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای سمنان

    شركت آب منطقه‌ای سمنان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات