جلسه هم اندیشی با حضور دکتر خاتمی نماینده مردم شهرستانهای...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، جلسه هم اندیشی و همفکری در خصوص بررسی مسائل آبی برخی روستاهای شهرستان ایجرود و ماهنشان، با حضور دکتر خاتمی نماینده مردم این شهرستانها در مجلس شورای اسلامی،فتحی فرماندار شهرستان ایجرود، نوری فرماندار ماهنشان، آبسالان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان و رحمتی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان و برخی مسئولین شهرستان ایجرود و مهندس رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در سالن شهید شهریاری این شرکت،برگزار شد.

این گزارش حاکی است، در ابتدای جلسه مهندس رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان،ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمدگویی،گزارشی از وضعیت منابع آبی استان علی الخصوص شهرستانهای ایجرود و ماهنشان ارائه نمود.

رضاپور با اشاره به افت آبهای زیرزمینی در دشتهای استان،این میزان را درکل استان زنجان بطور متوسط حدود 77 سانتی متر اعلام کرد و گفت:علاوه بر تغییرات شرایط اقلیمی،برداشتهای غیرمجاز از سفره های آب زیرزمینی به افت بیشتر تراز آبهای زیرزمینی منجر گردیده است.

وی اظهارداشت:تعداد چاههای استان اعم از کشاورزی ،صنعتی ،شرب و خدمات به بیش از 14 هزار حلقه رسیده است و طبق آخرین آمار برداری 6618 حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی گردیده است.

سپس در خصوص پروسه پلمپ و انسداد چاههای غیرمجاز توضیحاتی ارائه نمود و گفت:متاسفانه برخی از مالکین چاههای مجاز نیز اقدام به اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی در دسترس خود می کنند که این شرکت با آنها از طریق،تعدیل پروانه،اعمال جرائم و ... برخورد می کند.

وی در ادامه به بحث گردشگری در سدگلابر و مناطق مجاور آن اشاره کرد و افزود: این شرکت در چند مرحله اقدام به انتشار فراخوان جذب سرمایه گذار برای طرح گردشگری سد گلابر نموده، ولیکن تاکنون متقاضی جهت سرمایه گذاری اعلام نگردیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، به اخذ تائیدیه از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان و نیز ارائه تضامین لازم توسط سرمایه گذار طرح گردشگری تاکید کرد و گفت:طرحهای سرمایه گذاری باید جذابیت لازم را برای سرمایه گذار داشته باشد تا سرمایه گذاری مطمئن صورت گیرد.

در ادامه این جلسه، دکتر خاتمی نماینده مردم شهرستانهای ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی در خصوص واگذاری طرح گردشگری سدگلابر و جذب سرمایه گذار اظهارداشت:در صورت تسهیل گری در امر جذب سرمایه گذار، خیرات و برکات آن شامل استان نیز خواهد شد، چرا که این امر از سودآورترین سرمایه گذاری ها در استان تلقی می شود.

وی در خصوص پاسخگویی به سئوالات دهیاری ایجرود در رابطه با انتقال روستای مراش به محل جدید، گفت: هم اکنون همه روستائیان مراش در مورد سکونت در یک منطقه مشخص، اتفاق نظر دارند.

نماینده مردم شهرستانهای ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، از بنیاد مسکن و محیط زیست خواست تا با بررسی خارج از نوبت این موضوع، مالکیت زمین موصوف را احراز نموده تا در عرض چندماه آتی مطالعات نهایی انجام گیرد و متعاقباً انتقال روستای مراش به این مکان محقق شود.

دکتر خاتمی،در سخنان خود با تاکید بر برخورد با متخلفین چاههای غیرمجاز، انسداد چاههای عمیق و پر مصرف را نسبت به چاههای دستی و سطحی در اولویت دانست و ابراز امیدواری نمود که در آینده همدلی و همراهی بیشتر را بین کلیه ارگانها جهت پیشرفت استان شاهد باشیم.

در ادامه فرمانداران ایجرود و ماهنشان سئوالات خود را در زمینه سد مراش،تسهیل گری در انتقال روستای مراش به مکان جدید،احداث جاده جایگزین سد مراش ، مجوزهای آبزی پروری و ... مطرح نمودند و نظرات و پاسخ های لازم توسط مدیران مربوطه ارائه گردید.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات