پروژه آبرسانی به 20 هزار روستایی شهرستان آبادان از سر گرفته شد

با حضور نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، نماینده منطقه آزاد اروند، مدیرعامل شرکت آبفا روستایی خوزستان و جمعی از مسوولین محلی شهرستان آبادان عملیات اجرایی پروژه ایستگاه تقویت فشار آب منیوحی از سر گرفته شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان عادل حرباوی با بیان این مطلب افزود: این پروژه در سال 1394 کلنگ زنی شد و با 20 درصد پیشرفت فیزیکی بدلیل وجود مشکلات مالی متوقف ماند.

سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان با اشاره به تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه آبرسانی اظهار کرد: اعتباری افزون بر 80 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی، اعتبارات استانی و منطقه آزاد اروند برای تکمیل و بهره برداری از پروژه ایستگاه تقویت فشار منیوحی تامین شده است.

حرباوی ادامه داد: در این پروژه مخازن ذخیره آب، ایستگاه پمپاژ، الکترومکانیکال و محوطه سازی اجرا شده است که با تخصیص اعتبار مورد نیاز به میزان 8 میلیارد تومان همه تلاش بر آن است تا ظرف مدت 6 ماه آینده و همزمان با ایام الله دهه فجر به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه 47 روستا با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر از نعمت آب شرب بهداشتی و با فشار مناسب بهره مند می شوند گفت: این 47 روستا در سطح دهستان های منیوحی، نوآباد و نصار هستند که گاها با افت فشار مواجهند. این پروژه در راستای رفع مشکل افت فشار اهالی شریف این روستاهاست.

سرپرست آبفا روستایی خوزستان اظهار کرد: محل اصلی آبگیری این ایتسگاه تقویت فشار، تاسیسات آبرسانی روستایی شهید کشتکار است.

گفتنی است در این پروژه مخزن ذخیره آب شرب 4 هزار متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ با ظرفیت تولید روزانه 9 هزار و 500 متر مکعب احداث خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان یک شرکت در شهر اهواز می باشد

      نظرات