تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برای ایجاد باغ شهر ایده آل در مهریز

تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برای ایجاد باغ شهر ایده آل در مهریز

جلسه هم اندیشی مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان شهر مهریز با شهردار مهریز و ریاست اداره راه و شهرسازی شهرستان در شهرداری مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ، «احمد آخوندی » شهردار مهریز در این جلسه از اجرای قوانین ساخت و ساز در این شهر در راستای کاهش تخلفات ساختمانی تشکر کرد و افزود: با توجه به اینکه نظام مهندسی ساختمان در تمام ساخت وسازها به عنوان راهنمای مردم برای ساخت باغ شهر ایده آل فعالیت می کند ، شهرداری نیز نهایت همکاری را در این مسیر خواهد داشت .

زارع زاده رئیس اداره راه و شهرسازی مهریز نیز با اشاره به موثر بودن جلسات با حضور نمایندگان نظام مهندسی ساختمان، برای استاندارد شدن ساخت و سازهای شهر و کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز قول همکاری داد.

در ادامه مهندس یزدی مسئول دایره ساختمان و شهرسازی شهرداری مهریز هم درخواستهایی جهت کوتاهتر شدن فرایند ارسال نقشه ها به شهرداری و استفاده از توان دفاتر داخل شهر جهت طراحی ساختمان مطرح کرد.

در این دیدار تصمیماتی درباره اطلاع رسانی به شهروندان مهریزی در مورد تخفیف 100درصدی برای دریافت پروانه های ساختمانی تا 200متر مربع، حذف عوارض ۵۰ درصدی قطع اشجار در باغات با مجوز 10 درصد ساخت و تخفیف 50 درصدی نظام مهندسی شهر بابت حق الزحمه های طراحی و نظارت و شناسنامه فنی و ملکی گرفته شد.

به این ترتیب مقرر شد که جهت آشنایی 10هزار خانوار شهر مهریز؛ یک بروشوراطلاعاتی برای آشنایی مردم با قوانین و میزان تخفیفات شهرداری و نظام مهندسی با مشارکت شهرداری مهریز، نمایندگی نظام مهندسی ساختمان و اداره راه و شهرسازی مهریز تهیه شود.

برگزاری سمینار برای آموزش مهندسین و صاحبان بنگاه‌های املاک و متخصصین و نخبگان شهر در مورد شرح طرح تفضیلی جدید از سوی مشاور، پیگیری قانون طرح تفکیک آپارتمانی که در طرح تفضیلی نیامده، پیوستن نظام مهندسی ساختمان به شبکه دولت، سهولت دسترسی به سامانه جامع شهری برای پیگیری روند پروانه های ساختمانی از دیگر توافقات این جلسه بود.

در این جلسه همچنین بر ضرورت تدوین راهکار و ایجاد سازوکار برای حذف دو نقشه ای بودن پروانه ها تاکید و در این رابطه بحث و تبادل نظر شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات