باغ نور نونوار شد

باغ نور نونوار شد

آمفي تئاتر روباز باغ نور براي افراد زيادي سرشار از خاطرات خوب اكران فيلم و افتتاحيه جشنواره‌ها و برگزاري جشن‌ها است. اين سالن سال‌ها بود آرميده بود، اما امروز خبر بازگشايي مجدد آن اهالي تئاتر و ساير شهروندان علاقه‌مند به برنامه‌هاي فرهنگي را به وجد آورد.

مجموعه باغ نور اصفهان در زميني به مساحت دو هزار و 100 مترمربع واقع شده است كه يك هزار و 950 مترمربع آن فضاي روباز و صحنه نمايش و 150 مترمربع مجموعه به فضاي اداري اختصاص دارد؛ پروژه بازسازي باغ نور خردادماه سال جاري با اعتبار يك ميليارد تومان آغاز شد و اكنون بعد از گذشت حدود دو ماه زودتر از برنامه زمان‌بندي شده بهره‌برداري و در اختيار شهروندان قرار گرفت. در طرح جديد اين مكان، اصول ايمني، نورپردازي و نماسازي با توجه به همجواري مجموعه با پل تاريخي سي و سه پل رعايت شده است.

اجراي عمليات تخريب و بازسازي مجدد ديوارهاي بيروني و داخلي سالن آمفي تئاتر روباز و نورپردازي اين ديوارها به مساحت 600 مترمربع با استفاده از مصالح نوين در صنعت ساختمان، جانمايي و ساخت اتاق كنترل فني و توليد جنب صحنه نمايش، اجراي كف‌سازي و كفپوش صحنه نمايش، پياده روسازي اطراف محوطه بيروني و داخلي سالن روباز، تعويض و بهينه‌سازي دو هزار و 100 صندلي سالن روباز، آسفالت ريزي، رنگ آميزي كف سالن، رنگ آميزي ديواره‌ها، اصلاح و نصب مجدد سنگ‌هاي محوطه صحنه نمايش، نورپردازي ديوارهاي محوطه بيروني و داخلي سالن آمفي تئاتر روباز، احياي فضاي سبز اطراف محوطه ساختمان اداري و سالن آمفي تئاتر روباز باغ نور و احياي كانال‌هاي دفع آب هاي سطحي كل مجموعه از جمله اقدامات عمراني انجام شده در سالن آمفي تئاتر روباز باغ نور است. همچنين چيدمان پله‌ها و دسترسي مناسب مردم به صندلي‌ها نيز دچار مشكل بود و در صورت وقوع حادثه، راهي براي خروج وجود نداشت كه به منظور رفع اين مشكل، اقدامات لازم انجام شد.

عمليات ساخت، زيباسازي و نورپردازي ديوارهاي پيراموني به مساحت 300 مترمربع انجام شده وبا استفاده از مصالح بنايي و سنتي (آجر و كاهگل) مرمت و احيا شده است تا نماي اين فضا به دليل همجواري با سي و سه پل به عنوان يك اثر تاريخي، همخواني داشته باشد.

افزايش نشاط اجتماعي با هدف كاهش آمار افسردگي

«فريده روشن» رييس كميسيون فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شوراي اسلامي شهر اصفهان در آيين بازگشايي باغ نور كه با حضور جمع زيادي از شهروندان همراه بود، اظهار كرد: باغ نور با تجهيز امكانات امروزي در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد تا در اين مكان بتوانند همراه با اعضاي خانواده‌ از برنامه‌هايي كه شهرداري منطقه پنج با همكاري معاونت فرهنگي تدارك ديده، استفاده كنند.

وي افزود: با توجه به شرايط موجود نياز است براي كاهش آمار افسردگي، بسترهاي لازم براي افزايش شادي و نشاط شهروندان فراهم شود.

رييس كميسيون فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اينكه شوراي پنجم از ابتداي فعاليت خود در صدد بازسازي و تجهيز باغ نور به بهترين امكانات بود، تصريح كرد: از اين رو با تخصيص اعتبار مورد نياز براي بازگشايي سالن آمفي تئاتر روباز و ساختمان اداري باغ نور اين هدف عملياتي شد.

وي ادامه داد: در حال حاضر فضاهايي كه خانواده‌ها را در كنار هم قرار داده و بتواند نشاط اجتماعي را در شهر ايجاد كند كم است و بايد افزايش يابد.

روشن تاكيد كرد: در كنار هم قرار گرفتن اعضاي خانواده براي استفاده از برنامه‌هاي نشاط آور در افزايش اميد به زندگي تاثيرگذار است.

شهر پويا با شهرونداني خلاق و بانشاط

«مرتضي رشيدي» معاون اجتماعي و مشاركت‌هاي مردمي شهرداري اصفهان با تاكيد بر اينكه امروزه يكي از دغدغه‌ها در حوزه فرهنگي و اجتماعي شهر، افزايش نشاط اجتماعي شهروندان و رسيدن به شهري پويا با شهرونداني خلاق و بانشاط است، گفت: همواره در تلاش هستيم شهري خلاق و شهرونداني مشاركت جو داشته باشيم تا بتوانند در بخش‌هاي مختلف مديريت شهري اصفهان سهيم و فعال باشند.

وي افزود: اين مهم اتفاق نمي‌افتد مگر اينكه شهروندان و شهري پر از نشاط و شادي مشروع داشته باشيم.

معاون اجتماعي و مشاركت هاي مردمي شهرداري اصفهان با بيان اينكه رسيدن به يك نشاط اجتماعي نياز به بسترهاي مناسب دارد، اظهار كرد: «باغ نور» يكي از مجموعه‌هايي است كه همواره به عنوان مركز رويدادهاي شهري مد نظر بوده و البته سال‌ها به مديريت شهري در برگزاري برنامه‌ها كمك كرده است.

وي تصريح كرد: باغ نور مكاني شناخته شده براي شهروندان است كه حدود يك سال به خاطر مستهلك شدن كاركرد خود را از دست داده بود.

رشيدي با تاكيد بر اينكه باغ نور يكي از مجموعه‌هاي فرهنگي شهر بود كه نياز به تعميرات اساسي و تجهيزات جديد داشت تا بهتر مورد استفاده شهروندان قرار گيرد، خاطرنشان كرد: بازگشايي باغ نور با تخصيص بودجه از سوي شوراي اسلامي شهر و اقدامات لازم از سوي شهرداري منطقه پنج محقق شد تا با رويدادهاي مختلف فرهنگي، اجتماعي و تفريحي در مدار خدمت به شهروندان قرار گيرد.

وي با بيان اينكه وقتي شهر مشاركت جو داشته باشيم، شهروندان در خلق رويدادها شريك خواهند شد، گفت: شهروندان بايد تمام مجموعه‌هاي شهري و بسترهاي شهر را از خود بدانند و در جهت خلق رويداد در آن سهيم باشند.

معاون اجتماعي و مشاركت‌هاي مردمي شهرداري اصفهان اظهار كرد: شهرداري اصفهان تلاش مي‌كند با استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي و گروه هاي مختلف هنري، سمن ها و نهادهاي مدني و بخش‌هاي مختلف جامعه، بتواند رويدادهاي مختلفي را در مجموعه باغ نور تعريف كند، البته اداره رويدادهاي فرهنگي اجتماعي معاونت اجتماعي سازمان فرهنگي اجتماعي و ورزشي شهرداري اصفهان براي اجراي برنامه‌هاي متنوع در اين مجموعه برنامه‌ريزي كرده‌اند به طوري كه در ايام محرم و صفر نيز برنامه‌هاي متناسب با اين ايام در مجموعه باغ نور برگزار خواهد شد.

استفاده از ظرفيت‌هاي نهفته شهر

«مهدي مزروعي» سخنگوي شوراي شهر اصفهان گفت: يكي از چشم‌اندازهاي شوراي شهر در دوره پنجم استفاده از ظرفيت‌هاي نهفته شهر و باز آفريني آنها است.

وي با بيان اينكه باغ نور يكي از ظرفيت‌هاي نهفته شهر به شمار مي‌رفت، افزود: اين مجموعه با بودجه تخصيص يافته از سوي شوراي شهر بازآفريني و در اختيار شهروندان قرار گرفت.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان تاكيد كرد: البته مديريت شهري اصفهان به اين يك مورد بسنده نخواهد كرد و اگر در نقاط ديگر شهر موارد مشابهي وجود داشته باشد، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

«شهر يادت نره» چهار شب در باغ نور

«احمد رضايي» مدير منطقه پنج شهرداري اصفهان با بيان اينكه پروژه بازگشايي ساختمان اداري و سالن آمفي تئاتر روباز باغ نور گامي در جهت افزايش نشاط اجتماعي است، گفت: اين محل با صرف هزينه‌اي افزون بر 10 ميليارد ريال در اختيار شهروندان قرار گرفت.

وي عمليات عمراني انجام شده در مجموعه اداري را شامل اتاق‌هاي مجزاي كاركنان، اداري و گريم بازيگران و مكان‌هاي خدماتي شامل آبدارخانه و سرويس‌هاي بهداشتي عنوان كرد و افزود: در اين مجموعه زيباسازي و نورپردازي ديوارهاي پيراموني به مساحت 300 مترمربع، ستون گذاري، سقف‌سازي، گچ و خاك و سفيدكاري و رنگ‌آميزي تمامي سطوح انجام شده است.

مدير منطقه پنج شهرداري اصفهان ادامه داد: عمليات عمراني انجام شده در سالن آمفي تئاتر روباز باغ نور را شامل تخريب و بازسازي مجدد ديوارهاي بيروني و داخلي سالن آمفي تئاتر روباز و نورپردازي به مساحت 600 مترمربع، جانمايي و ساخت اتاق كنترل فني و توليد جنب صحنه نمايش، اجراي كف‌سازي و كفپوش صحنه نمايش، پياده روسازي اطراف محوطه بيروني و داخلي سالن روباز، تعويض و بهينه‌سازي دو هزار و 100 صندلي در سالن روباز  عنوان كرد.

وي خاطرنشان كرد: همزمان با بازگشايي مجموعه باغ نور ويژه برنامه «شهر يادت نره» به مدت چهار شب در آن براي شهروندان اجرا خواهد شد.

رضايي ابراز اميدواري كرد: شهرداري منطقه پنج اصفهان بتواند براي شهروندان فضايي در مسير اميد ايجاد كند كه افزايش نشاط اجتماعي را به همراه داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات