به زودی مراسم کلنگ زنی خط ۴ قطار  شهری مشهد آغاز خواهد شد

به زودی مراسم کلنگ زنی خط ۴ قطار شهری مشهد آغاز خواهد شد

به زودی مراسم کلنگ زنی خط ۴ قطار  شهری مشهد آغاز خواهد شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد از احداث ۱۴ کیلومتر از تونل خط ۳ خبر داد و گفت: الباقی تا پایان سال آینده به پایان می رسد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وحید مبین‌مقدم با بیان این مطلب در برنامه زنده رادیویی «گفتگوی شهر بهشت» که از صدای خراسان رضوی پخش شد، اظهار کرد: ۴ خط مصوب قطارشهری در مشهد تعریف شده که خط یک و دو احداث شده است. خط ۳ نیز ۲۸ کیلومتر است و ۲۶ ایستگاه برای آن در نظر گرفته شده است. هم اکنون ۱۴ کیلومتر از خط ۳ احداث شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: فاز اول خط ۳ قطارشهری ظرف ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد و عملیات مسافرگیری آغاز شود.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد با اشاره به اینکه ۲ خط مترویی در مشهد فعال است، افزود: خط یک از فرودگاه شهید هاشمی نژاد تا انتهای بولوار وکیل آباد به طول ۲۴ کیلومتر را سرویس دهی می کند. خط ۲ از انتهای بولوار طبرسی تا میدان شهید کاوه در ابتدای بولوار پیروزی خدمات دهی می کند.
*افزایش ظرفیت جابه جایی مسافر
مبین مقدم با بیان اینکه محل تقاطع ۲ خط در ایستگاه شریعتی است، بیان کرد: تبادل مسافر در این ایستگاه صورت می‌گیرد.
وی ظرفیت خط یک را ۲۰۰ هزار نفر به صورت روزانه عنوان کرد و گفت: در خط ۲ امکان جابه‌جایی مسافر تا ۲۵۰ هزار نفر وجود دارد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر خط ۱ قطارشهری دارای ۸۰ درصد ضریب تراکم است، خاطرنشان کرد: در خط دو نیز ۳۰ درصد ضریب تراکم وجود دارد.
مبین‌مقدم با اشاره به اینکه مدت یک هفته است که مسافرگیری در ایستگاه شهید کاوه انجام می‌شود، گفت: این ایستگاه در دسترس مردم است و به زودی افتتاح خواهد شد. خط ۲ تا ایستگاه سلامت در میدان شهید جوان کشیده شده است.
وی با اشاره به هزینه‌های سنگین احداث مترو، اظهار کرد: به دلیل فواید و مزایایی که احداث این خطوط به دنبال دارد، اجرای این سیستم مقرون به صرفه است.
*۲۴۰۰ تومان، هزینه تمام شده جابه جایی هر مسافر در خطوط قطارشهری
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد هزینه تمام شده جابه جایی مسافر در سال ۹۷ را نزدیک به ۲۰۰۰ تومان دانست و گفت: در سال ۹۸ جابه جایی مسافر حدود ۲۴۰۰ تومان هزینه در بردارد.
مبین‌مقدم افزود: با ارائه من کارت هزینه جابه جایی شهروند ۸۰۰ تومان است و مابقی هزینه را شهرداری در قالب ارائه یارانه، پرداخت می‌کند.
وی به وجود ۶۰ دستگاه واگن در خط یک و ۴۰ دستگاه واگن در خط ۲ اشاره کرد و ادامه داد: در روزهای عادی ۴ تا ۸ دقیقه سرفاصله زمانی خط یک است و در خط ۲ مدت زمان انتظار ۱۰ دقیقه است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در خصوص سرویس‌دهی این خطوط، گفت: در روزهای هفته سرویس‌دهی از ۶ صبح تا ۲۲ صورت می‌گیرد و در روزهای تعطیل از ۷ صبح تا ۲۲ خدمات‌رسانی انجام می‌شود.
مبین مقدم در خصوص استفاده از بلیت‌های تک سفره، توضیح داد: آن دسته از افرادی که من کارت ندارند و یا مسافر هستند و تمایلی به استفاده از من کارت ندارند، از بلیت تک سفره یا کیو آر کد با هزینه ۱۲۰۰ تومان استفاده می‌کنند.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات