فراخوان طراحی نقاشی دیواری ویژه مناطق مشهد منتشر شد

فراخوان طراحی نقاشی دیواری ویژه مناطق مشهد منتشر شد

فراخوان طراحی نقاشی دیواری ویژه مناطق مشهد منتشر شد

فراخوان طراحی نقاشی دیواری ویژه مناطق 13 گانه مشهد با هدف زیباسازی شهر: منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، در راستای زیباسازی شهر و رفع نیازمندی‌های مناطق 13 گانه، فراخوان طراحی نقاشی دیواری منتشر شد که از تمامی هنرمندان دعوت می‌شود تا در این فراخوان شرکت کنند.
بر اساس این گزارش، در این فراخوان که به همت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد منتشر شد، خلاقیت در طراحی، جامعیت طرح، تلفیق و ترکیب فضای سنتی و مدرن از جمله محورهای فراخوان عنوان شده است.
مکان اجرای طرح‌هایی که تایید می‌شود، مدارس سطح شهر در پایه‌های تحصیلی دبستان، متوسط اول و متوسطه دوم، بوستان‌ها و فضای سبز، دیواره‌های کوچک در معابر اصلی، زمین و مجموعه‌های ورزشی و مساجد است.
موضوع طراحی دیواره‌های مدارس سطح شهر در پایه‌های تحصیلی دبستان، متوسط اول و متوسطه دوم نیز مسائلی چون ارتقاء فرهنگ شهروندی و تاکید بر حق تقدم عابر پیاده بر سواره، ترافیک، آلودگی هوا، شهر زیبا، ایمن و پاک، شهر هوشمند، جذابیت‌های کتاب و کتاب‌خوانی، بازی با حروف الفبا و اعداد و هویت علمی ایران به ویژه خراسان است.
همچنین موضوع طراحی دیواره‌های بوستان‌ها و فضای سبز مسائلی چون اهمیت خانواده و جاذبه‌های رابطه با والدین، گسترش فرهنگ گفتگو و تعاملات میان فرهنگی، گسترش فرهنگ مطالعه و ارتقاء دانش و مهارت آموزی و طبیعت، معماری و هنرهای سنتی و دستی مشهد و خراسان نیز می‌باشد.
موضوع طراحی دیواره‌های کوچک در معابر اصلی شامل امام رضا(ع) و جلوه‌های زیارت، حرم مطهر و معماری زیبای آن، مشهد شهر عابر محور و مشهد شهر نیکان است.
بر پایه این گزارش در زمین و مجموعه‌های ورزشی نیز موضوع ارتقاء فرهنگ و ورزش و تحرک، تصاویر و صحنه‌های خاطره انگیز از فعالیت‌های ورزشی و نمادهای هویتی به ویژه ورزش‌های باستانی و پهلوانی و زورخانه‌ای بر روی دیوار نقش خواهد بست.
دیواره‌های مساجد نیز با موضوعات داستان‌های قرآنی و وقایع تاریخی اسلام، تکریم اهل بیت(ع) و نمادها و نشانه‌های معماری اسلامی مزین خواهد شد.
آنچه در طراحی دارای اهمیت است، خلاقیت، نگاه فرم و زاویه دید متفاوت به موضوع است. جامعیت طرح، تلفیق و ترکیب فضای سنتی و مدرن نیز مورد تاکید است.
علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان وقت اداری 31 مردادماه امسال، طرح‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه خانه هنرمندان مشهد ارسال کنند و طرح‌هایی که مورد تایید شورا قرار نگیرد، عودت داده نمی‌شود؛ همچنین طراحان می‌تواند برای هر موضوع طرح‌های جداگانه ارائه دهند و محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.
گفتنی است هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در این فراخوان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی http://art.mashhad.ir/ مراجعه کنند.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات