تمدن:  گردنه امامزاده هاشم از مسیر جاده هراز حذف می‌شود

تمدن: گردنه امامزاده هاشم از مسیر جاده هراز حذف می‌شود

www.BanaNews.irاستاندار تهران در جریان بازدید از تونل در دست احداث امامزاده هاشم در جاده هراز، گفت: بخش عظیمی از مشکلات تردد از این گردنه خطرناک با احداث این تونل مرتفع شده و تردد در این مسیر با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، مرتضی تمدن با بیان اینکه عملیات مقدماتی حفر تونل امامزاده هاشم به اتمام رسیده است، گفت: این تونل در استان تهران از منطقه مشاء در نزدیکی دماوند آغاز و به منطقه پلور ختم می‌شود و در حال حاضر حفاری آن به اتمام رسیده است.

تمدن با ذکر اینکه گردنه امامزاده هاشم که با حدود ۲۰ کیلومتر بخش مهم و صعب‌العبور جاده هراز را شکل می‌دهد و از مسیر جاده هراز حذف خواهد شد، افزود: حدود ۴۰ درصد مشکلات کلی جاده رودهن به شهرستان آمل در استان مازندران و بیش از ۷۰ درصد مشکلات زمستانی از جمله یخبندان و ریزش بهمن مربوط به این بخش از جاده هراز است که برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طول مسیر تونل سه هزار و ۱۸۰ متر است، تصریح کرد: این تونل سبب سهولت دسترسی مسافران از دره مشاء و اراضی آن و همچنین دسترسی آسانتر به پیست آبعلی و جاده دماوند خواهد شد و تونل دیگری به طول حدود ۲ کیلومتر از منطقه رودهن به منطقه آبعلی این مسیر را تکمیل خواهد کرد.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، وی این پروژه را از جمله طرح‌های بسیار مهم در بخش راه و ترابری استان برشمرد و با ذکر اینکه جاده‌های هراز و فیروزکوه به استان مازندران از جاده های پرتردد استان به شمار می‌آید ، یادآور شد: مدیریت استان تهران با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف بدنبال سهولت دسترسی شهروندان در این مسیر است.

استاندار تهران افتتاح اتوبان رودهن به فیروزکوه را نیز یکی از موفقیت‌های طرح‌های عمرانی بخش راه و ترابری استان برشمرد و گفت: برای مسیر هراز به استان مازندران در منطقه امامزاده هاشم دو تونل در حال احداث است که می‌تواند این مسیر را برای تردد شهروندان آسانتر آماده کند.

 

 

    نظرات