منزوی شدن مهندسان حرفه‌ای به عملکرد انجمن‌های تخصصی

منزوی شدن مهندسان حرفه‌ای به عملکرد انجمن‌های تخصصی

فعال، منتقد حوزه شهری و مشاور ارشد اتحادیه معماری، مرمت و شهرسازی کشور معتقد است که نبود یا عملکرد نامناسب سازمان‌های مردم‌نهاد و انجمن‌های تخصصی از دلایل اصلی منزوی شدن مهندسان حرفه‌ای در مدیریت شهری است.

سعید زحمت‌کشان یکشنبه 13 مرداد در دیدار فعالان حوزه شهری با معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی فارس، به رسمیت شناختن نظام پاسخگویی به شهروندان از جمله شهروندان متخصص و همچنین تعریف فضای نقد و پرسشگری در راستای تربیت و تقویت جامعه پرسشگر را از اقدامات اساسی حاکم شدن فضای تخصصی بر فضای سیاست زده و بیمار جامعه دانست و گفت: جهادگران و شهروندان ایرانی باید بر این موضوع حساس و نگاه ویژه‌ای داشته باشند .

وی به نزدیک شدن ارتباطات بین مسئولان و شهروندان تاکید کرد و افزود: ما نیز گفت‌وگوهای زیادی را با مسئولان مختلف داشته و داریم که این مهم را رسالت شهروندی خود و وظایف تخصصی حرفه‌ای خود می‌دانیم.

مشاور ارشد اتحادیه معماری، مرمت و شهرسازی کشور به رویکرد انجمن‌های صنفی در رشته‌های مختلف نظیر معماری، شهرسازی، مرمت و طراحی داخلی هم اشاره کرد و گفت: در سالیان متمادی کم توجهی‌هایی به جامعه مهندسی از نظر جایگاه، حقوق و منزلت اجتماعی شده که با تشکیل، حمایت و توجه بیشتر به جامعه مدنی و همچنین به رسمیت شناختن اصل شفافیت و فعالیت‌های مرتبط با آن نظیر مطالبه‌گری عمومی از مسئولان حوزه شهری، می‌توان جایگاه والاتری برای آنها ایجاد کرد.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی فارس نیز در ادامه این جلسه بر ضرورت همدلی و همزبانی بین مسئولان و شهروندان به ویژه شهروندان متخصص در شیراز تاکید و به اهمیت و ضرورت مطالبه گری، حاکم شدن فضای تخصصی بر جامعه، پرسشگری، مقوله شفافیت و همچنین فراهم سازی گفت‌وگو ملی و محلی اشاره کرد.

بهروز رویین‌ در خصوص اهمیت نشست‌های تخصصی، عنوان کرد: تخصص محوری در امور مختلف از جمله مدیریت شهری همواره از اقدامات شایسته اهل خرد بوده و ما نیز از این اقدامات حمایت خواهیم کرد. ضمن اینکه اگر علاقه مندان به فعالیت‌های تخصصی به عنوان مثال انجمن‌ها در این زمینه پویا شوند ما نیز از آنها حمایت و در برنامه‌هایشان شرکت و از نتایج و محسنات نشست‌هایشان بهره‌مند خواهیم شد

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان فارس

    اداره کل راه و شهرسازی استان فارس یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات