وظایف وزارت ارتباطات سنخیتی با مسکن و راه ندارد

وظایف وزارت ارتباطات سنخیتی با مسکن و راه ندارد

: www.BanaNews.irیک کارشناس حوزه مخابرات با بیان اینکه این‌گونه تصمیم‌گیری‌های عجولانه برای کشور بسیار خطرناک است،گفت:وزارت راه و مسکن با هم سنخیت دارند اما وظایف وزارت ارتباطات سنخیتی با مسکن و راه ندارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا پاکروان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درخصوص ادغام وزارت ارتباطات با وزارت مسکن و وزارت راه، اظهار داشت: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یک زمینه بسیار تخصصی است و از لحاظ قواعد و سازوکارهای عملیاتی با دیگر حوزه‌ها بسیار متفاوت است.

این استاد دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش بسیار حیاتی بر دیگر شئون جامعه دارد و یکی از مهم‌ترین حوزه های زیرساختی کشور است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از عوامل تعیین‌کننده‌ رشد اقتصادی کشور و پیشرفت کشور در زمینه دولت الکترونیک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نهفته است، تاکید کرد: بسیاری از شاخص‌های مهم رشد و رفاه کشور در این حوزه تعریف می‌شود.

این کارشناس مخابرات افزود: در نتیجه این اهمیت زیاد زمانی که حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با دیگر حوزه‌ها ادغام می‌شود، بر سرنوشت حوزه‌های دیگر نیز بسیار اثر گذار خواهد بود.

پاکروان تأکید کرد: اتخاذ تصمیم ادغام وزارت ارتباطات با وزارتخانه‌های مسکن و راه حتماً باید یک طی فرآیند کارشناسی جدی و با مشورت خبرگان و دست‌اندرکاران اجرایی صورت گیرد و قدم‌های جدی تحقیقاتی در این زمینه برداشته شود که گمان نمی‌کنم در تصویب این تصمیم در مجلس این کارها صورت گرفته باشد.

این استاد دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف گفت: اینگونه تصمیم‌گیری‌ها که به سرعت و بدون انجام کار کارشناسی صورت می‌گیرد، بسیار خطرناک است و نمی‌توان با شتابزدگی وزارتخانه‌ها را در هم ادغام کرد.

وی ادامه داد: هدف دولت باید در جهت انجام امور با افزایش راندمان و کارایی بیشتر باشد؛ اما ادغام حوزه‌هایی که از نظر نیروی انسانی و عملیات اجرایی و شاخص‌های تأثیرگذاری با هم بسیار متفاوت هستند، در جهت افزایش راندمان و افزایش پاسخ‌مداری نیست.

پاکروان تأکید کرد: هدف دولت از کاهش تعداد وزارتخانه‌ها، کوچک‌سازی و ایجاد دولت چابک است تا با حجم کوچک‌تر و افزایش راندمان، کارها به روش مؤثرتری انجام شود؛ اما در عین حال اگر قدم‌هایشان درست نباشد، از این هدف دور خواهیم شد.

این استاد دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: هدف دولت از ادغام و کنار هم گذاشتن این سه وزارتخانه نیز باید در جهت چابک‌سازی و افزایش راندمان باشد؛ اما انجام این کار به این شکل، چالش‌های بیشتری را در آینده ایجاد خواهد کرد و مانع از عملکرد مؤثر دولت خواهد شد.

پاکروان در خاتمه تأکید کرد: وزارت راه و مسکن با هم سنخیت دارند؛ اما وزارت ارتباطات با این دو وزارتخانه سنخیتی ندارد؛ بنابراین ادغام بین وزارت راه و مسکن خوب بود و در زمینه ادغام وزارت ارتباطات با این دو وزارتخانه نیز بهتر است کار کارشناسی بیشتری انجام شود.

 

 

    نظرات