تخفیف ۸۰ درصدی تعرفه گمرکی ماشین‌آلات مصالح

تخفیف ۸۰ درصدی تعرفه گمرکی ماشین‌آلات مصالح

www.BanaNews.irرئیس سازمان مسکن و شهرسازی مازندران از تخفیف ۸۰ درصدی تعرفه گمرکی ماشین‌آلات از سوی دولت به شرکت‌کنندگان در تولید فنآوری جدید و احداث کارخانه تولید مصالح در کشور خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید رسول رسولی در آیین افتتاح هشتمین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه های مازندران، عمده‌ترین دغدغه مسکن و شهرسازی را تولید صنعتی ساختمان دانست.

وی اظهار داشت: در سال ۸۸ سه درصد ساختمان‌های کل کشور در قالب صنعتی‌سازی تولید می‌شد که تا پایان سال ۸۹ و اوایل سال ۹۰ این مورد به ۳۰ درصد ارتقا یافت‌.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی مازندران با اشاره به استاندارد مصالح ساختمانی تصریح کرد: پنج تا شش نوع از مصالح ساختمانی تولید کشور از جمله تیرآهن، سیمان، میله گرد و کاشی‌های ساختمانی دارای استاندارد ۱۰۰ درصد هستند‌‌.

رسولی افزود: با پیگیری‌های بسیار هنوز موفق نشدیم که تولید شن و ماسه و بتن را در زمره استانداردسازی قرار دهیم‌.

وی با اشاره به مصرف ۴۰ درصدی انرژی در صنعت ساختمان گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد این مصرف به گرمایش منزل اختصاص دارد‌.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان مازندران با تاکید بر رعایت مصرف انرژی تصریح کرد: در تولید مصالح ساختمانی باید به بخش پرت انرژی دقیق‌تر پرداخته شود‌.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه ساماندهی، دولت به شرکت‌کنندگان در تولید فنآوری جدید و احداث کنندگان کارخانه و تولیدکنندگان مصالح در کشور تخفیف ۸۰ درصدی تعرفه‌های گمرکی ماشین‌آلات اختصاص داده و نیز ۸۰ درصد اعطای تسهیلات بانکی را در قانون پیش‌بینی کرده است‌.

رسولی در ادامه از عملیاتی شدن تفاهمنامه‌ای خبر داد که به شرط رعایت استاندارد، محصولات بومی و تولیدی مازندران در احداث مساکن مهر شهرستان‌های استان مازندران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

    نظرات