زنجان شهری غریبه با پارکینگ

زنجان شهری غریبه با پارکینگ

www.BanaNews.irشهر زنجان به عنون شهری در حال توسعه دارای مسائل و مشکلات فراوان است که با نگاهی گذارا می توان این مشکلات را به عینه دید، مسئله ترافیک و عدم وجود پارکینگ معضلی است که امروز شهروندان زنجانی با آن درگیر هستند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رشد روزافزون وسائط نقلیه عمومی و شخصی موجب شده امروز معضل جدیدی در کنار راحتی نسبی بشر به وجود بیاید که این معضل حاصل برخی بی توجهی ها و عدم برنامه ریزی صحیح است که در این میان شهر زنجان به عنوان یک شهر در حال رشد امروز با گره کوری به نام ترافیک مواجه شده است.

شهر زنجان که مسیر جاده ترانزیت شرق به غرب کشور واقع شده بی شک محل تردد خودروهای فراوان است که این امر در بسیاری از مواقع از سال شدت بیشتری گرفته و موجب می شود شهر زنجان عملا در بسته ترین گره ترافکی خود دچار شود.

وجود خیابانهای قدیمی و عدم توجه به عمران شهری در گذشته موجب شده شهر زنجان به رغم رشد جمعیتی و به واسطه آن وسائط نقلیه عمومی و شخصی با حجم انبوه از وسایل نقلیه روبرو باشد.

بی شک عدم توزیع مناسب سفرهای درون شهری و عدم وجود فروشگاههای بزرگ در شهرک ها و حاشیه های شهر زنجان موجب سرریز شدن سفرهای داخل شهری به مرکز شهر شده که ترافیکهای سنگین را بر شهر زنجان تحمیل کرده است.

هرچند طی دو سال اخیر و با شکل گیری ستاد عمران شهری شهر زنجان تا حدودی مشکل ترافیکی شهر زنجان حل شده است اما باز هم شهر زنجان نیازمند فعالیت زیاد است همچنین بازگشایی محور ۵۰ ساله داوود قلی و دلجویی بعد از مسائل حاشیه ای فراون و برخی سنگ اندازیها هرچند توانسته ترافیک شهر زنجان را در بخش هایی رفع کند ولی باز هم ترافیک روان زنجان به یک آرزوی دست نیافتی تبدیل شده است.

استقرار مراکز خرید در محدوده چهاره سعد تا سبزمیدان، پاساژ ها و بوتیک های فراوان و عدم وجود پارکینگ همگی دست به دست هم دادند که این محمدوده شهر عملا در بسیاری از مواقع روز شاهد ترافیک شدید باشد.

تردد خودروهای تک سرنشین و پارک دوبله خودروها موجب شده شهر زنجان هنوز و به رغم تلاشهای صورت گرفته نتوانسته به رشد و آبادانی واقعی دست یابد.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، تاکید محمد رئوفی نژاد استاندار زنجان در خصوص توسعه عمران شهری هر چند در طی سالهای اخیر بسیاری از گره های ترافیکی را بازکرده ولی متاسفانه وجود برخی تنگ نظریها و عدم تعصب در بین برخی ها موجب شده برخی تلاشها آنچنان که باید نتیجه ندهد.

بی گمان باید شهر زنجان را بیگانه با واژه "پارکینگ" دانست. هرچند در سطح شهر زنجان برخی گاراژها یا بناهای فرسوده و زمین های تحت تملک شهرداری به عنوان پارکینگ انتخاب شدند ولی باید گفت پارکینگ استاندارد، نیازی است که شهر زنجان همچنان از وجود آن بی بهره است.

 

    نظرات