حل مشکلات مسکن یا کسب منافع شخصی

حل مشکلات مسکن یا کسب منافع شخصی

www.BanaNews.irبرپایی همایش ها و گردهمایی های مختلف در صنعت ساختمان در سالیان اخیر، بیش از آنکه با هدف مرتفع ساختن نارسائیهای این بخش صورت گیرد، راهبردی از سوی برگزارکنندگان در جهت کسب منافع اقتصادی است .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) برخی از شرکتها با وعده های تقدیر و معرفی شرکتهای برتر صنعت ساختمان ، برپایی نمایشگاه در حاشیه همایش از آخرین دستاوردهای صنعت ساختمان و دیگر پیشنهادهای فریبنده زمینه ترغیب و مشارکت شرکتهای گمنام و یا تازه تاسیس را در این برنامه ها فراهم می کنند .

اخذ وجوه سنگین برای مشارکت دادن این گونه شرکت ها در همایش ها بویژه در محل های لوکس و جذاب و ایجاد زمینه فریب شرکتهای نو تاسیس، شیوه برگزارکنندگان است.

سالهای اخیر شرکت های غیر حرفه ای در بخش ساختمان ومسکن با تبلیغات فریبنده افراد را دعوت به مشارکت در همایش و گردهمایی هایی می کنند که صد البته در جهت انتفاع صد در صدی مجری است و به هیچ وجه به دنبال راه حلی در جهت برطرف ساختن مشکلات این بخش نیست .

وزارت مسکن وشهرسازی به عنوان متولی اصلی بخش ساختمان ومسکن و سیاستگذار محوری هم در این ارتباط هیچگونه نقشی برای کنترل و یا جلوگیری از سوء استفاده های کلان ندارد و تاکنون نیز مداخله ای به عمل نیاورده است .

هرچند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند به عنوان کانون اصلی اخذ مجوز برای برپایی تجمعات علمی و فرهنگی در بخش های مختلف محسوب شود ، اما به نظر می رسد یک تشکیلات حرفه ای و صاحب نظر در بخش ساختمان و مسکن نیاز است که نسبت به سوء استفاده های اقتصادی از این بخش حساس باشد و با آن برخورد کند .

سالانه دهها همایش عمومی و تخصصی در بخش ساختمان ومسکن در کشور برگزار می شود که مرجعی برای صدور مجوز برای شناسایی برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در آن به شکل رسمی معرفی نشده و این بنگاه اقتصادی هر روز در یک نقطه کشور برای یک شرکت و موسسه محل درآمدی کلان است .

آیا تاکنون در جمهوری اسلامی تعریفی برای مجریان و برگزار کنندگان اینگونه همایش ها صورت گرفته که مشخص شود چه تشکیلات و افرادی ،صلاحیت برپایی اینگونه گردهمایی ها را دارند؟

آیا داشتن یک دفتر با چندین خط تلفن و فاکس و تعدادی کارمند زمینه ای است که به عنوان مجری همایش ، انبوهی از شرکتها را به عنوان مشارکت در همایش جذب و وجوهی کلان را از آنها دریافت کنیم و هیچکس و دستگاهی هم نسبت به این پدیده که امروزه به عنوان یک اپیدمی در بخش های اقتصادی روبه رشد است ، با آن برخورد نکند .

آیا در همه کشورهای صنعتی ، پیشرفته و در حال رشد، شرکت ها و بنگاه های اقتصادی غیر حرفه ای از اهل حرفه در هر بخش به عنوان طمع های خود بهره می گیرند و هیچ مرجعی با انها برخورد نمی کند .

انتظار می رود درسال ۱۳۹۰ که به عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده ، در این ارتباط هم اقدامات جهادی را از سوی دستگاه های ذیربط شاهد باشیم که دیگر سودجویان از این بخش به عنوان بنگاه اقتصادی در جهت مطامع خود بهره نگیرند و در واقع مشکلات اساسی بخش را در قالب نشست های تخصصی با رویکرد برنامه ریزی و برنامه سازی دنبال کنیم .

 

 

    نظرات